محمدحسین لطیفی مجری برنامه تلویزیونی «هفت» ضمن اشاره به برخی دلایل منجر به عدم جریان‌سازی فصل جدید برنامه، بر لزوم پخش زنده این برنامه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون که این شب‌ها اجرای برنامه «هفت» را در شبکه سه سیما برعهده دارد، درباره انتقادها به فصل جدید این برنامه و اینکه چرا در فضای سینمایی برنامه‌ای جریان ساز نیست گفت: البته شخصاً جریان سازی به هر قیمتی را قبول ندارم. با این حال من در این سه سالی که اجرای برنامه را بر عهده داشتم که دو سال آن به کرونا خوردیم و برنامه چند باری هم قطع شد. در این دو سال سینما هم دچار شرایطی بد شد که امیدوارم سینما راه بیفتد و شرایط خوب شود.

وی اینکه برخی برنامه را خنثی می‌دانند، تأیید کرد و گفت: اما این تصمیم را که خودم را از میز نقد برنامه جدا کردم، هنوز کار درستی می‌دانم.

مجری برنامه «هفت» درباره ایده‌آل خودش برای این برنامه و اتفاقاتی که دوست دارد در آن رقم بخورد توضیح داد: ایده آل من این است که ساعت پخش برنامه «هفت» از ساعت ۱۲ شب به ۱۰ شب بیاید و دوم اینکه باید زنده باشد. این انتقاد را خود من هم به برنامه دارم. از طرفی هم امیدوارم این برنامه کمک دهنده‌ای به اکران فیلم‌ها باشد و ما بتوانیم مردم را به سینما رفتن ترغیب کنیم و تأثیری روی فروش فیلم‌ها داشته باشیم.

لطیفی در ادامه تأکید کرد: وظیفه من به عنوان کارگردانی که اجرای برنامه «هفت» را به عهده دارم به دست آوردن هدفی برای کل سینماست و امیدوارم آن اتفاق خوشایند رخ دهد.

فعلاً نباید سریالی درباره سردار سلیمانی ساخته شود

این کارگردان که پیش از این درباره ارتباط خود با سردار سلیمانی سخن گفته بود و به تازگی کارگردانی یک کتاب صوتی درباره این شهید را برعهده داشت، درباره ساخت سریال درباره این قهرمان ملی عنوان کرد: معتقدم فعلاً نباید چنین سریالی ساخته شود بلکه اگر هم ساخته می‌شود باید قصه درباره دیگرانی باشد که درباره او می‌گویند یا کاری می‌کنند. قصه باید از ایشان دور باشد نه مثل فیلم‌هایی چون گاندی که شخص محور روایت قرار گرفته است.

وی که چند سالی است کارگردانی سریال «سردار سنجرخان» را هم به عهده دارد، درباره سرانجام این سریال گفت: هنوز برخی از سکانس‌های سردار سنجرخان باقی مانده است اما به دلیل بودجه تصویربرداری آن متوقف است.

این کارگردان درباره توقف‌های مکرر این سریال در طول چند سال اخیر بیان کرد: این سریال هر بار به دلیل بودجه متوقف شده است.

لطیفی در پایان درباره بودجه این سریال تصریح کرد: کل بودجه پروژه سردار سنجرخان، به اندازه یک پیش قسط و درواقع یک دهم بودجه یک پروژه الف ویژه در تلویزیون است.