شرکت کوالکوم از عقد قراردادهایی با شرکت‌های خودروسازی ولوو، هوندا و رنو برای تولید تراشه به منظور افزایش امکانات دیجیتال تولیدات آنها خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛  به نقل از رویترز، کوالکوم که زمانی به خاطر تراشه‌های تلفن همراهش شناخته می‌شد، طیف وسیعی از فعالیت‌ها را در حوزه خودرو آغاز کرده است.

کوالکوم به دنبال تولید تراشه‌های خودروهای خودران و نیز تراشه‌هایی برای داشبوردهای دیجیتال و نیز سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی اتومبیل‌ها است.

کوالکوم در جریان برگزاری نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۲ اعلام کرد با شرکت‌های ولوو و پول استار که زیرمجموعه شرکت خودروسازی چینی گیلی هستند برای استفاده از تراشه‌های "Snapdragon Cockpit" کوالکوم و سیستم عامل تولیدی آلفابت به توافق رسیده است.

با عقد این قرارداد ولوو در خودروی شاسی بلند جدیدش از دستیار هوشمند گوگل و سیستم ناوبری مبتنی بر نرم افزار نقشه گوگل استفاده خواهد کرد. کوالکوم همچنین اعلام کرده که هوندا استفاده از تراشه‌های جدید این شرکت را در خودروهایی که در سال ۲۰۲۳ تولید می‌کند، آغاز خواهد کرد.

کوالکوم با رنو نیز برای با استفاده از تراشه‌های خود توافق کرده، اما جزئیاتی در این مورد منتشر نکرده است. کوالکوم روز سه‌شنبه اعلام کرد تراشه و سیستم جدیدی برای ارائه خدمات بصری رایانه‌ای ابداع کرده از دوربین‌های روی خودرو و هوش مصنوعی برای ارتقای عملکردهای ایمنی مانند کنترل خودکار خطوط بین جاده‌ای استفاده می‌کند.