نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ضرورت توجه به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در فرآیند قانون‌گذاری گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ سیدکریم حسینی نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت کسب و کارها و ضرورت رویکرد قانون به این شرکت‌ها ابراز کرد: حمایت از شرکت‌های خلاق باید محور اصلی برنامه‌ریزی‌ها و قانون‌گذاری‌ها باشد تا بتوانیم رتبه خوبی را در اقتصاد کشور بدست آوریم.

 

لزوم حمایت مادی و معنوی از شرکت های خلاق

وی با بیان این‌که حمایت از شرکت های دانش‌بنیان و خلاق یک اصل است، ادامه داد: کشورهایی که پیشرفت کرده و توانسته‌اند به مدارج بالای علمی و عملی دست یابند اصول کاری خود را استفاده از علم شرکت‌های دانش‌بنیان بنا نهاده اند.

وی به توصیه‌های مقام معظم رهبری برای استفاده از  زحمات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق  اشاره کرد و افزود: دستاوردهای بسیار خوبی از تلاش‌ها و عملکرد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در مقاطع و حوزه‌های مختلف را  شاهد بودیم که  لازمه حضور گسترده این شرکت‌ها در عرصه های گوناگون، حمایت مادی و معنوی از آنهاست.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم قوه مقننه برای حمایت از شرکت‌های خلاق ادامه داد: این کار باید محور اصلی برنامه‌ریزی‌ها و قانون‌گذاری‌ها باشد تا بتوانیم رتبه خوبی را در اقتصاد کشور به دست آوریم و مسائل مختلف را نیز به صورت علمی پایه‌گذاری کنیم.

عضو فراکسیون استاندارد و کیفیت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: درست است که ما قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را داریم ولی در کنار آن باید به شرکت های خلاق نیز توجه داشته و از ظرفیت هایی که این شرکت ها می توانند در زمینه های مختلف ایجاد کنند، استفاده بهینه داشته باشیم.