در راستای فعالیت بیش از 30 خانه خلاق و نوآوری و استقرار تیم‌های خلاق در این خانه‌ها، با حضور دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، از سایت خانه‌های خلاق و نوآوری رونمایی شد.

 

این خانه‌ها برای ایجاد زیست‌بومی برای معرفی دستاوردهای خلاق در حوزه صنایع نرم و فرهنگی ایجاد شده و حمایت از ایجاد و گسترش زیرساخت‌های توسعه‌دهنده فناوری‌های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که به‌صورت جدی توسط ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق دنبال می‌شود.

بر همین اساس و با حضور پرویز کرمی رئیس ستاد اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم این سایت راه‌اندازی شد تا بستری برای معرفی بهتر شرکت‌ها و هسته‌های خلاق باشد.

 

کمک به توسعه اقتصاد خلاق

این کار از طریق حمایت از شکل‌گیری و توسعه طرح و کسب‌وکارهای مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و فناوری است تا چرخه ایده به پدیده، با شتاب بیشتری توسط کارآفرینان و فناوران کشور دنبال می‌شود.

در این زمینه، خانه‌های خلاق و نوآوری به‌عنوان یکی از خانه های خلاق و نوآوری به عنوان پلتفرم اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سیاستگذاری، تسهیل‌گری و حمایت از شکل گیری شرکت‌های خلاق و نوآور از طریق کمک به ایجاد زیرساخت، تسهیلات مالی، مشاوره، توامندسازی و حمایت های معنوی در توسعه محصول و توسعه بازار فناوریهای نرم و صنایع خلاق ایجاد شده است.

کمک به تسهیل و تسریع ایده و طرح‌های خلاقانه، نوآورانه و تیم‌های آنها برای ایجاد کسب‌وکار و تجاری‌سازی محصولاتشان است که برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری طرح‌ریزی و در مرحله اجرایی قرار دارد.

حضور تیم‌های تخصصی در 30 خانه خلاق

بیش از 30 خانه خلاق در سراسر کشور هستند و تیم‌های تخصصی و خلاق را در گرایش‌های مختلف میزبانی می‌کنند.

ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با توسعه زیرساخت‌های حمایت‌گرانه، بر تعداد این خانه‌ها در تمامی استان‌های کشور بیفزاید تا زمینه اشتغال هدفمند تیم‌ها و افراد متخصص در حوزه‌های گوناگون علوم انسانی، اقتصاد و هنر فراهم شود.

سایت خانه‌های خلاق گامی در راستای شبکه‌سازی، حمایت و هدایت و اطلاع‌رسانی دستاورد هسته‌های خلاق و نوآور است. این سایت، ضمن شبکه سازی، پوشش آخرین رویدادهای مربوط به این حوزه، راهنمایی‌های لازم در خصوص اقدام برای تاسیس خانه‌های خلاق، ثبت‌نام از افراد خلاق، نوآور و سرفصل‌های حمایتی از آنها را به عمل آورده است.

علاقمندان می‌توانند برای مراجعه به سایت خانه‌های خلاق و نوآوری، به آدرس https://creativehousenet.ir/web/home مراجعه کنند.