با هدف توسعه و بومی‌سازی تجهیزات و ابزارهای حوزه علوم شناختی، دستاوردها و فناوری‌های حاصل از اجرای طرح‌های تحقیقاتی رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ این دستاوردها و فناوری‌ها که تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در دو سال گذشته به تولید رسیده‌اند، در مراسم روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه سال جاری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی خواهد شد.

در این نمایشگاه، دستاوردهای فنی و تخصصی در حوزه علوم شناختی از متخصصان، پژوهشگران و تیم‌های پژوهشی، شرکت‌ها و مراکز علمی کشور در زمینه‌هایی چون ایمپلنت‌های مغزی، تحریک الکتریکی عمقی مغز، تحریک مغناطیسی مغز، واقعیت مجازی برای جوندگان، تحریک بویایی، رهگیر چشم پرتابل و رومیزی، الکترود و سیستم‌های ثبت و تحریک مغز و نیز بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی شناختی رونمایی و به نمایش در می‌آید.

در این رویداد نمایشگاهی، مراکز علمی و بالینی کشور می‌توانند نیازمندی‌های فنی و تخصصی خود در حوزه علوم شناختی را با برخورداری از سقف پنجاه درصدی حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، تهیه و تامین کنند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در چارچوب اهداف و راهبرد تعیین‌شده تلاش می‌کند با حمایت از اجرای طرح‌های تحقیقاتی در بخش‌های فنی و تخصصی، زمینه رشد، توسعه، بومی‌سازی و تامین نیازهای مراکز علمی و تحقیقاتی به تجهیزات، ابزارها و سیستم‌ها در علوم شناختی را در داخل کشور فراهم آورد.