در وبینار «هنر نگارش توصیف اختراع»، محققان و مخترعان استانداردهای نگارش حرفه‌ای شرح اختراع برای درک بهتر تقاضانامه توسط داور را می‌آموزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ توصیف اختراع یکی از اجزای پتنت است که بسیاری از پژوهشگران، نگارش آن را موضوعی سهل و آسان می‌پندارند، اما متخصصان حوزه پتنت، نگارش هنرمندانه آن را رمز دستیابی به زبانی مشترک بین مخترع و داوران می‌دانند.

 از آنجا که نگارش اطلاعات ارزشمند و تکنیکی اسناد پتنت‌ها، به دلیل پیچیدگی‌های موجود در توصیف پتنت که لازمه یک سند حقوقی است، عنوان جدیدی در وبینارهای سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری آکادمی کانون پتنت ایران قرار گرفته تا به‌صورت تخصصی‌تر به این موضوع پرداخته شود.

 

برای درک بهتر تقاضانامه و تسریع در ارزیابی

نگارش حرفه‌ای شرح اختراع موجب درک بهتر تقاضانامه توسط داور می‌شود. همچنین زمانی که فایل شرح اختراع، کامل و با جزئیات کامل نگارش شود، منجر به عدم‌اعلام نقص توسط داور شده و روند ارزیابی آن سریع‌تر انجام می‌شود. بنابراین لازم است مخترعان در نخستین گام، فایل شرح اختراع خود را با جزئیات کامل، مبسوط و مشروح تهیه کنند.

در وبینار «هنر نگارش توصیف اختراع»، علاوه بر مزایای نگارش حرفه‌ای شرح اختراع که باعث تسریع در روند ارزیابی اختراع و ارتباط موثر مخترع با تیم درفت خواهد شد، به توضیح درباره اجزای پتنت و چگونگی ثبت درخواست در کانون پتنت ایران هم پرداخته خواهد شد.

 

تمام توضیحات نگارش حرفه‌ای شرح اختراع

سرفصل‌های این وبینار رایگان که در ۲۸ دی‌ماه و از ساعت ۱۶ الی ۱۸، توسط فهیمه قرقچیان؛ مدرس کانون پتنت ایران بیان می‌شود، «شرایط ثبت درخواست در پرتال کانون پتنت ایران»، «اجزای اصلی پتنت»، «موضوع، عنوان و وحدت اختراع»، «بخش‌های مختلف فایل شرح اختراع» و «زمینه فنی و کاربردی اختراع» است.

در این وبینار همچنین درباره «پیشینه و خلاصه اختراع»، «توصیف دقیق اختراع»، «توضیح اشکال و نمودارها» و «بیان نوآوری و ادعای اصلی اختراع» به صورت مبسوط توضیح داده خواهد شد.

از آنجا که کلیه فرآیندهای ثبت‌نام، اطلاع‌رسانی در مورد لینک ورود به وبینار و نحوه دریافت گواهی‌نامه، از طریق پرتال کانون انجام می‌گیرد، لذا لازم است تا شرکت‌کنندگان نسبت به ویرایش و درج آدرس صحیح ایمیل در حساب کاربری خود اقدام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از لینک http://patentoffice.ir/workshop/280/ نسبت به ثبت‌نام در وبینار اقدام کنند.

 با توجه به ظرفیت محدود اتاق وبینار، اولویت با افرادی است که زودتر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.