فیس‌بوک با شکایتی ۳.۲ میلیارد دلاری در انگلیس مواجه شده و علت این مساله سوءاستفاده شبکه اجتماعی مذکور از جایگاه برتر خود در بازار دیجیتال برای کنار زدن رقبا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ به نقل از رویترز، بر اساس شکایت یادشده فیس‌بوک از تسلط خود بر بازار فناوری دیجیتال برای کنار زدن رقبا و نیز سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی حدود ۴۴ میلیون کاربر سوءاستفاده کرده است. این شرکت قبلاً با شکایت مشابهی در خاک آمریکا نیز مواجه شده است.

لیزا لودال گورمسن، مشاور ارشد سازمان نظارت بر رفتار مالی بریتانیا و یکی از متخصصان حقوق رقابت می‌گوید این پرونده را به نمایندگی از افرادی در بریتانیا مطرح کرده که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ از فیس‌بوک استفاده کرده‌اند و حقوقشان نقض شده است.

بر اساس شکایت یادشده فیس‌بوک با تحمیل شرایط کاربری ناعادلانه به کاربران خود میلیاردها پوند درآمد به جیب زده و موفق شده اطلاعات خصوصی کاربران را از طریق امکانات این شبکه اجتماعی گردآوری کند.

فیس‌بوک در واکنش، گفته مردم از خدمات آن بدان علت استفاده می‌کنند که این شرکت به آنها ارزش ارائه می‌کند و کاربران می‌توانند کنترل معناداری به اطلاعاتی که در پلتفرم فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارند، داشته باشند.