شرکت پاین ۶۴ از تولید یک گوشی جدید به نام پاین فون پرو اکسپلورر خبر داده که به جای سیستم عامل اندروید یا آی او اس از سیستم عامل لینوکس بهره می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ به نقل از نیواطلس، امروزه تقریباً همه گوشی‌های هوشمند موجود در بازار مجهز به یکی از سیستم عامل‌های اندروید یا آی او اس هستند. اما گوشی پرچمدار هنگ کنگی جدید شرکت پاین ۶۴ محصولی متفاوت با سیستم عاملی خاص است.

گوشی یادشده جایگزینی به جای گوشی پاین فون که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، محسوب نمی‌شود و صرفاً با هدف استفاده کاربرانی تولید شده که دوست دارند از پلتفرمی متفاوت به جای پلتفرم‌های متداول در دنیای گوشی‌های همراه استفاده کنند.

در این گوشی از یکی از توزیع های لینوکس موسوم به منجارو استفاده شده که با توزیع های دیگر لینوکس مانند پیور، اوبونتو، لئون، سیلفیش و غیره رقابت می‌کند.

گوشی منبع باز مذکور بیشتر به درد کاربرانی می‌خورد که دوست دارند تجاربی جدید داشته باشند یا اقداماتی همچون هک گوشی‌ها را تجربه کنند.

از جمله امکانات این گوشی می‌توان به پردازنده RK۳۳۹۹، دو پردازنده مرکزی ای ۷۲ و ای ۵۳، پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای Mali T۸۶۰، چهار گیگابایت LPDDR۴ RAM و ۱۲۸ گیگابایت حافظه eMMC اشاره کرد که با استفاده از کارت‌های میکرواس دی قابل افزایش است.

این گوشی دارای نمایشگر شش اینچی ال سی دی نشکن با دقت ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اومنی ویژن، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سونی با حسگر IMX۲۵۸ و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری است. قابلیت شارژ بی سیم و حسگر اثر انگشت برای این گوشی ۴۰۰ دلاری که دو هفته دیگر به بازار می‌آید پیش بینی شده است.