اسپانیا قوانین جدیدی برای شیوه تبلیغ دارایی های رمزارزی توسط اینفلوئنسرها و افراد دیگر در شبکه های اجتماعی اعلام کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ به نقل از ورج، از ماه آینده «کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار اسپانیا»(CNMV) افراد و شرکت ها را ملزم می کند تا حداقل ۱۰ روز قبل از آغاز کمپین برای دارایی های رمزارزی به این مرجع اطلاع دهند.
قوانین مذکور شامل اینفلوئنسرهایی با بیش از ۱۰۰ هزار فالوئر می شود که برای ترویج رمزارز، دستمزد دریافت می کنند. این در حالی است که دریافت دستمزد در قبال تبلیغ رمزارز در سراسر جهان با انتقادات و حتی شکایت هایی روبرو شده است.
طبق گزارش موجود تبلیغ کنندگان رمزارز باید محتوای کمپین آتی خود را به CNMV ارائه دهند. همچنین آنها باید هشدارهایی درباره ریسک های این حوزه را نیز در محتوای مذکور بگنجانند. قوانین طراحی شده به « کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار اسپانیا» اجازه می دهد اکوسیستم بازاریابی در حوزه دارایی رمزارزی را رصد و تضمین کند افراد از ریسک های آن آگاه باشند.
این سازمان قبلاً از شبکه های اجتماعی برای کنترل تب بازار رمزارز استفاده کرده بود. در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی و هنگامیکه آندرس اینستا (بازیکن حرفه ای فوتبال) با اشتیاق زیاد مشغول تبلیغ صرافی رمزارز بینانس بود، «کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار اسپانیا» در پاسخ به یکی از توئیت های وی هشدار داد دارایی های رمزارز محصولاتی هستند که قانونی برایشان تعیین نشده و ریسک بالایی دارند.
رمزارز و تبلیغات فضای مجازی هر دو حوزه هایی با انبوهی از ابهامات قانونی هستند و ترکیب آنها چالش برانگیز است.