نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت برگزار شد و جاماندگان از این رویداد می‌توانند برای دریافت غرفه مجازی در این نمایشگاه، اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ کاهش واردات و رونق دادن به تولیدات داخلی مهم‌ترین هدف برگزاری 9 دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت است. کاهش وابستگی آزمایشگاه‌های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی و همچنین استفاده از توانمندی‌های داخلی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان درزمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مجاب به برگزاری این نمایشگاه و تداوم آن در 9 دوره کرده است.

 

ثبت محصولات جدید آغاز شد

محمدحسین بهشتی، سرپرست معاونت نوآوری و تجاریسازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تسهیلات ارائه شده در نمایشگاه مجازی امسال، گفت: شرایط برای ثبتنام و دریافت غرفه مجازی در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت برای کسانی که در این دوره نمایشگاه حضور نداشتند، فراهم شد. شرکت‌های حاضر در دوره نهم نیز می‌توانند برای ثبت محصولات جدید خود اقدام کنند.

وی افزود: در این دوره برخی شرکتها موفق به طی فرآیند ثبتنام نشدند. تعداد دیگری هم بعد از زمان برگزاری نمایشگاه درخواست ثبت نام در سامانه و امکان صدور پیشفاکتور داشتند، به همین دلیل امکان طی فرآیند ثبتنام و دریافت غرفه مجازی برای صدور پیشفاکتور و استفاده از یارانه فروش برای این دسته از شرکتها را فراهم کردیم.

رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت ادامه داد: همچنین امکان ثبت محصول جدید برای شرکتهای حاضر در نمایشگاه فراهم شده است و شرکتها میتوانند درصورتیکه محصول جدیدی دارند در سامانه برای بررسی و تائید تیم فنی ثبت کنند.

وی همچنین بیان کرد: شرکتهای عرضهکننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی میتوانند فرآیند مربوط به ثبتنام شرکت و ثبت محصول را برای نهمین دوره نمایشگاه تا پایان شهریورماه سال آینده در سایت نمایشگاه به نشانی  iranlabexpo.ir انجام دهند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشی از هزینه خرید مراکز علمی وفناوری دولتی از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت را متناسب با سطح بندی محصولات عرضه شده پرداخت می کند و در طی 8 دوره گذشته بیش از 1100 میلیارد تومان فروش قطعی در نمایشگاه به ثبت رسیده است.