محصولات ایران‌ساخت برای رونق بازار خود به حمایت و دریافت تسهیلات نیاز دارند. اینکه فضایی برای آنها ایجاد شود تا بتوانند تبادلات فناورانه خود با صنایع و مشتریان را به شکلی اصولی و درست انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ این هدف با حمایت از 4 هزار و 355 شرکت متقاضی دریافت خدمات توسعه بازار در کشور و ایجاد بازار برای 14 هزار و 86 محصول فناورانه محقق شد و تولیدات داخلی در فضایی امن و با ریسک پایین‌تری به بازار رسید.

شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از بازیگران جدی عرصه اتصال طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته است؛ با ارائه خدمات به کارگزاران و  استفاده از ظرفیت و توان آنها و فن‌بازارهای تخصصی خود در تلاش است تا محصولات را تا رسیدن به بازار همراهی کند و صنعت را به محصولات تولیدی اتصال دهد.

این تلاش‌ها تاکنون به توسعه بازار داخلی و بین‌المللی 14 هزار و 86 محصول فناورانه منجر شده است. برخی از این محصولات شامل «سامانه مدیریت هوشمند ناوگان»، «داروی نوروتک»، «کیت تولید سوخت هیدروژن از آب برای خودرو»، «دستگاه بافنده مکانیزه فرش دستباف»، «پمپ گریز از مرکز نفتی و غیر نفتی»، «طراحی ساخت و اجرای سامانه تصفیه آب و فاضلاب صنعتی»، «فرستنده‌های رادیویی»، «نرم افزار جامع نوبت دهی پزشکان» و محصولاتی از این دست است.

این محصولات در حوزه‌های فناورانه‌ای چون دارو و درمان، نفت، گاز و پتروشیمی، سلامت و دیگر حوزه‌های کاربردی در کشور تولید و با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازار مرتبط متصل شده‌اند. کمک‌هایی چون شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود.


نفیسه کرمی