برخی از شرکت های هواپیمایی بزرگ بین المللی پروازها به آمریکا را لغو کردند زیرا راه اندازی اینترنت ۵G در این کشور از امروز(۱۹ ژانویه۲۰۲۲) نگرانی هایی درباره ایمنی هواپیماها بوجودآورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ به نقل از رویترز، این درحالی است که اپراتورهای مخابراتی اعلام کرده اند راه اندازی بخشی از نسل پنجم اینترنت همراه را به تاخیر می اندازند.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا هشدار داده احتمالاً تداخل فناوری ۵G روی خوانش ارتفاع هواپیماها که نقشی کلیدی در راهنمایی جت ها برای فرود در آب و هوای بد دارد، تاثیر می گذارد. به گفته این سازمان هواپیمای بویینگ ۷۷۷ یکی از هواپیماهایی است که در معرض چنین خطری قرار دارند.

با وجود آنکه AT&Tو ورایزون اعلام کرده اند فعالسازی برج های مخابراتی ۵G در نزدیکی فرودگاه ها را به تاخیر می اندازند، اما برخی از شرکت های هوایی پروازهایشان را لغو کرده اند. برخی دیگر نیز اعلام کرده اند درصورتی که سازمان هوانوردی فدرال دستورالعمل رسمی جدیدی ارائه نکند، احتمالاً پروازهای بیشتری لغو خواهند شد.

شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز در بیانیه ای اعلام کرد: هرچند این روند تحولی مثبت در خصوص اجتناب از عملیات های پرواز است، اما برخی محدودیت های پرواز همچنان پابرجا باقی می مانند.

شرکت هواپیمایی امارات و بزرگترین اپراتور هواپیماهای بویینگ ۷۷۷ نیز اعلام کرد پروازها به ۹ مقصد آمریکایی در روز جاری (۱۹ ژانویه) را لغو می کند. پروازهای امارات به فرودگاه های JFK، لس آنجلس و واشنگتن دی سی همچنان ادامه دارد.

نیپون ایرویز و ژاپن ایرلاینز (دو شرکت هواپیمایی بزرگ ژاپنی) نیز اعلام کرده اند پروازهای بویینگ ۷۷۷ را محدود می کنند.

این شرکت ها اعلام کرده اند با توجه به هشدار بویینگ درباره احتمال اختلال سیگنال های ۵G با ارتفاع سنج رادیویی درهواپیمای مدل ۷۷۷ این شرکت عمل کرده اند.