یک نماینده مجلس با تاکید بر این که شرکت های خلاق مورد حمایت مجلس هستند، ارتباط میان دانشگاه و شرکت های خلاق را ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ مسلم صالحی نماینده استان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شرکت های خلاق مورد حمایت قاطع مجلس شورای اسلامی هستند، گفت: موادی قانونی در مجلس در حمایت از شرکت های دانش‌بنیان به تصویب رسیده و روند حمایت مجلس از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ادامه دارد. مجلس هدفی جز حمایت از شرکت‌های خلاق ندارد و اگر قصد بر بی توجهی داشت، خود پیش قدم نمی شد و طرحی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق ارائه نمی داد.

این نماینده مردم استان فارس در شورای اسلامی توضیح داد: مجلس دوشادوش دولت در مسیر حمایت از شرکت های خلاق گام برمی‌دارد. پس از تایید مواد قانونی از سوی شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون، توپ وارد زمین سایر نهادها و دستگاه ها می شود که در عمل از ظرفیت های شرکت های خلاق بهره گیرند.

 

استفاده از ظرفیت علوم انسانی و هنر

صالحی افزود: امروز کشور ظرفیت عظیمی از نیروهای انسانی توانمند و نخبه را در خود جا داده است که می توان با بهره‌گیری از شرکت های خلاق، از این ظرفیت عظیم استفاده کرد و موتور اقتصاد کشور را روشن کرد. مجلس نیز ظرفیت علمی شرکت های خلاق را شناسایی کرده و پای کار است تا امور شرکت های خلاق تسهیل شود.

به گفته صالحی، این که در شرکت های خلاق به حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر توجه شده است، یک اتفاق بسیار مثبت است که باید غنیمت شمرده شود و باید پلی ارتباطی میان شرکت های خلاق و دانشگاه ها برقرار شود تا تا ظرفیت علمی به محل مناسب هدایت شود. استادان دانشگاه امروز باید پای کار آمده و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی را به سمتی هدایت کنند که موجب پیشرفت کشور شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت پس از تصویب قانون شرکت های دانش بنیان اگر به این نتیجه رسید که حمایت لازم از شرکت های خلاق صورت نگرفته است می تواند طرحی به مجلس ارائه دهد تا حمایت کامل از شرکت های خلاق نیز در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت شرکت های خلاق برای قانونگذاران توضیح داد: مجلس و کمیسیون های تخصصی نیز قطعا در این مسیر گام بر خواهند داشت تا شرکت های خلاق زیر سایه شرکت های دانش بنیان نقششان کم رنگ نشود و به هر شکلی که ممکن باشد از ان حمایت خواهد شد.