ارائه و دریافت خدمات مالی با طراحی وب‌سایت‌های داخلی با اطمینان بیشتر، امنیت بالاتر و ریسک کمتری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ بومی‌سازی این خدمات، می‌تواند از بروز برخی اختلالات و مشکلات امنیتی برای کاربران پیشگیری کند. همین موضوع، فناوران را درصدد طراحی وب‌سایت‌هایی برآورد تا تراکنش‌های مالی و بانکی با اطمینان بیشتری انجام شود. 4 وب سایت داخلی ایجاد شد تا این اقدامات در بستری بومی انجام شود.

«آنلاین تریدینگ»، «سامانه پرداخت های خرید بین‌المللی(فارستوپی)»، «ارائه محصولات و خدمات آموزشی حوزه فین تک( راه پداخت)» و «رسانه اجتماعی-تحلیلی بازار سرمایه(ارشن)»؛ 4 وب سایت طراحی شده در این حوزه هستند.

نوآوری در خدمات مالی شامل انواع خدمات مالی از جمله خدمات پرداخت قبوض و انتقال پول، سرمایه‌گذاری، خدمات وام و بیمه می‌شود. این خدمات جدید نیستند و همیشه به شیوه‌های گوناگون ارائه می‌شدند؛ فین‌تک درواقع به‌کار بردن فناوری‌های روز و استفاده زیرساخت‌های دیجیتالی برای جایگزین کردن فرآیندهای جدید و کارآمدتر برای ارائه این دست از خدمات است. به طور کلی فین‌تک هم می‌تواند با کاربران نهایی در ارتباط باشد و هم می‌تواند به کسب و کارها خدمات ارائه کند.

با شکل‌گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور، استارت‌آپ‌های مختلفی در حوزه فین‌تک در ایران شروع به کار کرده‌اند. این شرکت‌ها با خدمات خود سعی می‌کنند تا تجربه کاربر از خدمات مالی را تغییر دهند.