چندی قبل ستاره شناسان اعلام کردند یک قسمت از موشک فالکون ۹ در مسیر برخورد با زمین قرار دارد. اما اکنون به نظر می رسد این زباله فضایی به اسپیس ایکس تعلق ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از اسپیس، بیل گری، ستاره شناس کاشف این رویداد، اعلام کرد در شناسایی زباله فضایی به عنوان بخشی از یک موشک قدیمی فالکون ۹ اشتباه کرده است. او ادعا کرده بود این زباله فضایی در حقیقت مربوط به یک موشک فالکون ۹ است که در سال ۲۰۱۵ میلادی ماهواره ای به مدار زمین برد.

گری اکنون معتقد است این زباله فضایی بخشی از یک موشک لانگ مارچ ۳C است که در ماموریت چانگ ۵-T۱ چین در اکتبر ۲۰۱۴ میلادی به فضا پرتاب شد. فضاپیمای مذکور در حقیقت مربوط به ماموریت قبلی چانگ۵ بود که در ۲۰۲۰ میلادی به ماه رفت و نمونه ای از خاک آن را جمع آوری کرد.

گری که مدیریت نرم افزار پروژه پلوتو ( برای ردیابی اشیای نزدیک زمین) را برعهده دارد، پس از دریافت یادداشتی از یک مهندس شاغل در آزمایشگاه JPL ناسا، اصلاحیه ای درباره این کشف در وب سایت خود منتشر کرده است.

این مهندس در نامه ای به گری توضیح داده بود مسیر حرکت فضاپیمایDSCOVER به طور خاص نزدیک به ماه نیست و بنابراین کمی عجیب است که این تکه از موشک به اندازه ای به سیاره نزدیک شود که با آن برخورد کند.

البته همچنان پیش بینی می شود یک بخش از موشک (بدون در نظر گرفتن آنکه متعلق به اسپیس ایکس یا چین است) در ساعت ۱۲:۲۵ دقیقه به وقت گرینوویچ ۴ مارس با ماه برخورد کند.