ناظر حفاظت از داده های ایرلند تخمین می زند در ماه آوریل با رگولاتورهای اتحادیه اروپا درباره تحقیقات مربوط به انتقال داده های فیس بوک از اروپا به آمریکا مذاکراتی انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از رویترز، در صورتیکه این سازمان جریان انتقال داده ها از اروپا به آمریکا را ممنوع کند، کسب وکار ترنس آتلانتیک فیس بوک مختل می شود.

عالی ترین دادگاه اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد توافقنامه انتقال داده اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل نگرانی های نظارتی لغو شده است.

رای دادگاه سبب شد کمیسیون حفاظت از داده ایرلند (DPC) با یک دستور اجرایی مکانیسم فیس بوک برای انتقال داده کاربران اروپایی به آمریکا را لغو کند.

پس از آنکه فیس بوک به دادگاه عالی شکایت کرد، این دستور ملغی شد. اما ماه می ۲۰۲۱ میلادی هنگامیکه دادگاهی دیگر ادعاهای فیس بوک را رد کرد، دستور مذکور دوباره اجرایی شد.

در این میان فیس بوک هشدار داد توقف انتقال داده از اروپا به آمریکا عواقب وخیم و غیرقابل بازگشتی برای کسب و کارش دارد. زیرا این شرکت برای ارائه تبلیغات هدفمند به فراوری داده های کاربران متکی است. DPC اعلام کرد شرکت های فناوری بزرگ دیگر نیز با اختلالاتی عظیم روبرو می شوند.

کمیسیون حفاظت از داده ایرلند که رگولاتور اصلی فیس بوک و بسیاری از شرکت های فناوری بزرگ دیگر در اتحادیه اروپا به حساب می آید، تصمیم اولیه و اصلاح شده خود را در روز دوشنبه منتشر کرد و متا پلتفرمز (مالک فیس بوک) ۲۸ روز فرصت دارد به آن پاسخ دهد.

تحت قوانین حفاظت از داده اتحادیه اروپا، DPC باید رای خود را با تمام سازمان های نظارتی این منطقه به اشتراک بگذارد و قبل از صدور رای نهایی دیدگاه های آنها را نیز در نظر بگیرد.

به گفته یک سخنگوی این کمیسیون، اصلاحات انجام شده در ماه آوریل با بقیه رگولاتورهای اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشته می شود. سخنگوی متا نیز دریافت نسخه اصلاح شده رای را تایید کرد.