گوگل به رسانه دولتی روسیه و چند کانال دیگر اجازه نداد با دریافت وجه در وب سایت، اپ و ویدئوهای یوتیوب تبلیغ انجام دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از رویترز، فیس بوک نیز اقدام مشابهی را پس از حمله روسیه به اوکراین انجام داده بود.
یوتیوب با اشاره به شرایط فوق العاده، اعلام کرد قابلیت چند کانال برای درآمدزایی در پلتفرمش را متوقف میکند. در بیانیه این شرکت آمده است: این موارد شامل چند کانال روسی مرتبط با تحریمهای اخیر است.
گوگل بعداً اضافه کرد اجازه نمیدهد رسانههای دولتی روسی از فناوری تبلیغاتش برای درآمدزایی در وب سایتها و اپ هایشان استفاده کنند.
در کنار این موارد رسانههای روسی نمیتوانند از طریق ابزارهای گوگل تبلیغ بخرند یا آگهی در سرویسهای گوگل مانند جستجو و جی میل ثبت کنند.
مایکل آسیمن سخنگوی گوگل در این باره میگوید: ما به طور مرتب مشغول رصد تحولات هستیم و در صورت لزوم اقدامات متناسب را اتخاذ میکنیم.
روز چهارشنبه اتحادیه اروپا تحریمهایی علیه افراد از جمله مارگاریتا سیمونیان ، سردبیر RT وضع کرد.
به گفته فرشاد شادلو سخنگوی توئیتر، ویدئوهای مربوط به رسانههای محدود شده کمتر به کاربران توصیه میشوند. به گفته او RT و چند کانال دیگر به درخواست دولت اوکراین، در این کشور مسدود شده اند.
به طور معمول یوتیوب جای گذاری تبلیغات را کنترل میکند.