ارائه خدمات توانمندسازی؛ ظرفیت‌های دانشی و تخصصی بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری را به جامعه هدف و سرمایه‌گذاران معرفی می‌‌کند. از جمله آنها می‌توان به 6 هزار و 605 شرکت دانش‌بنیان و 1 هزار و 500 شرکت خلاق اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بهره‌مندی صنایع و متقاضیان از این خدمات و محصولات فناورانه و نوآورانه؛ اقدام به ایجاد سامانه‌ای برای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان کرده و این کار را با کمک 653 کارگزار توانمند به اجرا درآورده است.    

این کارگزاران تاکنون 48 هزار و 759 خدمت به متقاضیان ارائه کرده اند. خدماتی که به توانمندسازی این شرکت ها منجر شده و صنایع و جامعه هدف را به این محصولات متصل کرده است. محصولات و خدماتی که در مرز دانش تولید شده‌اند و نیازی فناورانه از کشور را رفع می کنند.

محصولاتی که در حوزه های فناورانه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای» «ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته»، «برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار»، «فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی»، «دارو و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان»، «مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی»، «وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی»، «خدمات تجاری‌سازی» و «صنایع فرهنگی، خلاق و علوم انسانی» تولید شده اند.