تیری برتون کمیسر امور بازار داخلی اتحادیه اروپا از شرکت آلفابت و یوتیوب (زیر مجموعه آن) خواسته کاربرانی را که جنگ تبلیغ می کنند، مسدود کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از رویترز، این بخشی از اقدامات مربوط به متوقف کردن اخبار جعلی پس از آغاز درگیری ها بین روسیه و اوکراین است.

گوگل روز شنبه اجازه نداد RT، رسانه دولتی روسیه و چند کانال دیگر برای ارائه تبلیغات در وب سایت، اپ و ویدئوهایشان پول دریافت کنند. فیس بوک نیز پس از حمله روسیه به اوکراین اقدام مشابهی را انجام داده بود.

برتون در یک مکالمه ویدئویی به ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی آلفابت و سوزان وجیسکی مدیر ارشد اجرایی یوتیوب گفت این شرکت ها باید اقدامات بیشتری انجام دهند.

برتون پس از این گفتگو در بیانیه ای اعلام کرد: آزادی بیان شامل تبلیغ جنگ نمی شود. محتوای رسانه روسی«Russia Today» و دیگر رسانه های دولتی این کشور به وسیله الگوریتم ها ترویج شدند و محتوایی را به مردم پیشنهاد می کنند که آنها خواهان آن نیستند. تبلیغ جنگ نباید به عنوان محتوای پیشنهادی ارائه شود. علاوه برآن نباید در پلتفرم های آنلاین نیز عرضه شود.

ورا یوروا نیز در این تماس ویدئویی شرکت کرد. او در بیانیه ای اعلام کرد: از یوتیوب و گوگل توقع دارم تلاش ها برای مقابله با پروپاگاندای جنگ را بیشتر کنند.

نفیسه کرمی