یک شرکت دانش‌بنیان محصولی ساخته که کاربرد آن حکاکی، منبت‌کاری و برش در صنایع چوب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری جاهد سعدانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فنی مهندسی فرساد صنعت البرز با بیان اینکه دستگاه سی ان سی در سه مدل تخت، منبت و حکاکی محصول تولیدی این شرکت است، گفت: این ماشین‌آلات در صنایع چوب و کارگاه‌های نجاری برای حکاکی، برش زدن و ایجاد هر نقش و نگاری روی ام دی اف و چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سرعت و دقت بالای ماشین‌آلات

عمده کاربرد این محصول در صنایع چوب بوده و برای تولید محصولاتی از قبیل انواع مبلمان مسکونی، اداری، انواع درب ضد سرقت، اتاقی، کابینت سازی، سیسمونی بچه، انواع میز کمد و صندلی از این محصول استفاده می‌شود.

دستگاه سی ان سی همانند یک روبات سه یا چهار محور عمل می‌کند و با دقت و سرعت بسیار بالا در حکاکی، منبت‌کاری و همچنین برش انواع چوب و ام دی اف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اپراتور به‌وسیله کامپیوتر طرح مورد نظر را طراحی کرده و از طریق کنترلر دستگاه، اطلاعات را به سیستم کنترلی دستگاه انتقال می‌دهد. بعد از استارت دستگاه، طرح درخواستی بر روی قطعه کار ایجاد می‌شود.

 

طراحی با توجه به نیاز مصرف‌کننده

از سال 1392 تولید این محصول آغاز شده و در حدود 35 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند اما با استقرار در محل جدید که به‌زودی رخ می‌دهد، افزایش ظرفیت صورت می‌گیرد. خدمات پس از فروش مناسب یکی از مهم‌ترین عوامل برای خرید این ماشین‌آلات محسوب می‌شود که محصول داخلی دارای این مزیت است.

این محصول با توجه به نیاز مصرف‌کننده داخلی طراحی و ساخته شده و توانسته صرفه جویی ارزی خوبی به همراه داشته باشد. این ماشین‌آلات دارای کیفیت بالایی هستند و قیمت پایینی نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فنی مهندسی فرساد صنعت البرز با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های بسیار خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌کند، افزود: از تسهیلات خوبی که این مجموعه ارائه می‌دهد تخصیص جواز و خدمات فروش لیزینگی است.