با توجه به نقش فراگیری که فناوریهای دیجیتال دارد با اقبال ویژهای از جانب فعالان این حوزه و جامعه مواجه شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری در حال حاضر صنعت رسانه توسط امواج مختلف دیجیتالسازی متحول شده است. برای شکوفایی، شرکتهای رسانهای باید فناوری را در قلب آنچه انجام میدهند حفظ کرده و جهت دستیابی به محتوای قانعکننده و رسیدن به مخاطبان جدید تلاش کنند.
اهمیت دیجیتالسازی
دیجیتالسازی بهاندازهای مهم شده است که نهتنها مرز میان رسانه و فناوری از بین رفته است بلکه پیامدهایی هم برای شرکتهای رسانه سنتی و نیز شرکتهای خلاق بومی دیجیتال در پی داشته است.
این بنگاهها جهت شکوفایی بایستی فناوری را در قلب فعالیتهای خود حفظ کنند تا به آنها کمک کند به مخاطبان جدیدتر دست یافته، محتوا و خدمات قانعکننده ایجاد کنند و این محتوا را بهطور کارآمدتر توزیع کرده و از آن کسب درآمد کنند.
رقابت میان رسانهها
رسانه اجتماعی، سرویسهای پخش ویدئو و برنامههای گوشیهای هوشمند بهطور مداوم و به منظور جلب توجه مخاطبان، با یکدیگر رقابت میکنند. با تولید محتوای یک گیگابایت در ثانیه شرکتهای رسانهای برای جلب توجه مشتریان درگیر رقابت میشوند.
در این بازار رقابتی فوقالعاده، تنها داشتن محتوای خوب دیگر کافی نیست. بنگاههای رسانهای بایستی محتوای خود را با تجربیات کاربری باکیفیت، محتوای سفارشیسازیشده، توصیههای بهتر، تبلیغات مرتبط و شخصیتر و ابزارهای رسانهای ادغام کنند.
بیش از یک تریلیون دلار تا سال 2025
سازمانهای رسانهای جهت ایجاد محتوای مناسب و ارائه آن در زمینه صحیح، نیاز به نوآوری و دیجیتالیسازی کل کسبوکار دارند. این امر از کشف روشهای خلق جدید مانند جمعسپاری گرفته تا آزمایش با کانالهای توزیع بالقوه (بهعنوان مثال از طریق برنامههای خردهفروشی متصل) را شامل میشود.
ارزش بالقوه تحول دیجیتال در صنعت رسانه برای کسبوکار جامعه تا سال 2025، بالغ بر 3/1 تریلیون دلار تخمین زده شده است.
با توجه به نقش صنعت رسانه در پیشبرد تحول دیجیتال و انقلاب بزرگی که طبق برآوردها در آینده این بازار رخ خواهد داد، ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، حمایت ویژهای از فعالان و شرکتهای خلاق این حوزه به عمل آورده است.