ارائه خدمات و تخفیف‌ به اعضای هیات علمی، دانشجویان، پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کشور به توسعه صنعت آزمایشگاهی منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف ارائه تسهیلات و حمایت از فعالان زیست‌بوم پژوهش در کشور شکل گرفت و در سال نخست شکل‌گیری؛ 2 هزار نفر به عضویت آن درآمدند. در حال حاضر نیز خانواده این باشگاه، به بیش از 138 هزار عضو رسیده است.

شبکه برای استفاده هرچه بهتر و گسترده‌تر مخاطبان خدمات، این باشگاه را راه‌اندازی کرده است. باشگاهی که با هدف تسهیل در دریافت خدمات، ایجاد شده است و تخفیف‌های متنوعی را به اعضای هیات علمی، دانشجویان، پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کشور ارایه می‌دهد.

باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون اعتبارت دریافت خدمات آزمایشگاهی را به تعداد قابل توجهی از مشتریان ارائه داده است؛ به طوری که این میزان در سال 1400، به بیش از 320 میلیارد ریال رسید و در مجموع سال‌های فعالیت این باشگاه، بیش از 844 میلیارد ریال یارانه در خدمت کاربردی سازی پایان‌نامه‌ها، توسعه پژوهش‌ها، ارتقای کیفیت محصولات و توسعه‌ فناوری‌ها قرار گرفت.

از مجموع اعتبارات ارائه شده، تا پایان سال 1400، مبلغ 413 میلیارد ریال به اعضای هیات علمی، 198 میلیارد ریال به دانشجویان و 233 میلیارد ریال نیز به سایر طرح‌های حمایتی اختصاص یافته است.

نفیسه کرمی