معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اعلام آمادگی همکاری با وزارت ارتباطات برای اجرای چندین پروژه ملی در حوزه فضایی و سخت افزاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از وزارت ارتباطات، سورنا ستاری در جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای حمایت و تقویت شرکت‌های دانش بنیان حوزه ICT که با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات در حوزه استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان از گذشته فعال بوده است، گفت: این معاونت الگویی را با وزارتخانه‌های مختلف پیگیری می‌کند که توسعه زیست بوم، طرح‌های پرچم دار و ملی و حمایت‌های عمومی از سرفصل‌های این الگو است.

وی به اجرای چندین پروژه ملی در حوزه فضایی و سخت افزاری در این بخش تاکید کرد و افزود: در حوزه سخت افزاری برای رفع عقب ماندگی نیاز به حمایت‌های قانونی برای حضور شرکت‌های بزرگ داریم.

ستاری تصریح کرد: ما آمادگی داریم با همکاری وزارت ارتباطات چندین پروژه بزرگ ملی به خصوص در حوزه سخت افزاری را اجرایی کنیم.

وی به وضعیت توسعه زیست بوم حوزه ICT اشاره کرد و افزود: توسعه این زیست بوم‌ها و پارک‌های فناوری نیاز به تجدید نظر برای تسریع در راه اندازی دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پارک‌های فناوری اشاره کرد و گفت: اگر در این حوزه از بخش خصوصی حمایت شود این بخش می‌تواند با پیگیری‌های خود بخش دولتی را نیز فعال کند.

ستاری از پیشنهاد وزیر ارتباطات برای تشکیل کارگروه تهیه پیش نویس حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه ICT استقبال و ابراز امیدواری کرد این پیش نویس ظرف یک هفته آینده آماده شود.

کد خبر