جهان پیشرفته امروز، جایگاه مهمی برای میکروالکترونیک و ادوات میکرو قائل است و زمینه توسعه این فناوری را فراهم آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری میکروالکترونیک یکی از بخش‌های زیرساختی بسیار مهمی است که ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، در عصر انفجار الکترونیک، توجه ویژه‌ای به آن دارد.

بنا بر ضرورت حمایت از این بخش زیرساختی مهم، در سال گذشته، حمایت‌های وسیعی در این حوزه انجام شده است.

 

طراحی و ساخت فرستنده تلویزیونی 6 کیلو وات دوهرتز

از جمله این حمایت‌‎ها می‌توان به طراحی و ساخت فرستنده تلویزیونی 6 کیلو وات دوهرتز اشاره کرد. طرحی که از سال گذشته آغاز و هم‌چنان در مسیر اجرا قرار دارد.

 

طراحی فناوری‌های مربوط به تولیدکننده عدد تصادفی

طراحی و توسعه فناوری‌های مربوط به تولیدکننده عدد تصادفی برای استفاده در رمزنگاری کوانتونی نیز از دیگر سرفصل‌های حمایتی ستاد در سال گذشته محسوب می‌شود که هم‌اکنون خاتمه یافته است.

 

ساخت مدارهای مجتمع پیشرفته

از دیگر فصل‌های حمایتی ستاد در این حوزه، می‌توان به ساخت مدارهای مجتمع پیشرفته با فناوری 65 و 180 نانومتر اشاره کرد. در این زمینه، پروژه 180 نانو به اتمام رسیده است و پروژه 65 نانو در مرحله نهایی اجرا قرار دارد.

 

طراحی تراشه‌های سیستم‌های خودرو

طراحی چندین تراشه برای استفاده در سیستم‌های خودرو نیز از دیگر اقدامات ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در سال گذشته بوده که هم‌اکنون خاتمه یافته است.

ستاد اقتصاد دیجتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال جدید، خدمات دیگری از حوزه میکروالکترونیک را تحت حمایت‌های خود قرار می‌دهد.