خدماتی که بتواند بازار باکیفیت و مطمئن محصولات و خدمات شرکت های دانش‌بنیان را توسعه دهد، حمایت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری خدمات تجاری‌سازی از جمله این حوزه ها است که برای ارائه 8 خدمت «ارزیابی»، «مالی و سرمایه‌گذاری»، «حقوقی و مالکیت فکری»، «مدیریت فناوری و کسب و کار»، «تبادل فناوری»، «شتابدهی و توسعه‌گری نواحی نوآوری»، «توسعه بازار» و «سیاستگذاری» حمایت دریافت می کنند.

ماموریتی که توسط 331 شرکت دانش بنیان و خلاق در حال انجام است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از ارائه خدمات آنها به مجموعه‌های متقاضی حمایت می کند. راه ورود به دنیای کسب وکار امروزی فناوری وکلید آن، تجاری‌سازی و ارزش افزوده ناشی از آن است. در واقع تجاری‌سازی، فرآیند تبدیل فناوری‌های جدید به محصولات موفق تجاری است.

حرف بازار این است که تولید محصول بدون تجاری سازی آن یعنی یک فرایند بی نتیجه و ابتر. به همین دلیل به بازار رساندن و پایداری محصولات در بازار حلقه‌ای از فرآیند تولید تا عرضه کالا و خدما است که برای بقای بنگاه‌های اقتصادی بسیار ضروری و حیاتی است. بر همین اساس وجود شرکت‌هایی که بتوانند، خدمات تجاری سازی را به مجموعه‌های متقاضی ارائه کنند یک نیاز است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای تکمیل فرآیند تولید و فروش محصولات دانش‌بنیان‌ها از شرکت هایی که خدمات مختلف مورد نیاز برای تجاری سازی محصولات را ارائه می کنند حمایت کرده است. مجموعه‌هایی چون «خطرپذیران نوین آفرینش»، «توسعه اندیشان پایدار ارتباطات سلولی»، «زیست اقتصاد خیام»، «توسعه کسب وکارهای دریایی بادبان»، «صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان بوشهر»، «هادی اندیشه توسعه فناور»، «ایده های نوین واژیان توس» و غیره.

تولید رقابت‌پذیر و اقتصادی و در نهایت ورود به چرخه مالی و تجاری یک فرآیند ضروری برای تبدیل ایده به ثروت است. چرخه ای که همه مراحل آن با دانش همراه است و دیگر کمتر کسی در عرصه بین‌المللی بر شروع و تکمیل چرخه به وسیله یک فرد یا یک بنگاه معتقد است.