رگولاتور اینترنت چین کمپینی ۲ ماهه برای پاکسازی هرج و مرج در پلتفرم‌های پخش زنده و انتشار ویدئوهای کوتاه را آغاز کرده است. این بخشی از برنامه وسیع‌تر برای ترویج محتوای مناسب و قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از رویترز، اداره فضای سایبری چین در بیانیه‌ای اعلام کرد در آغاز روی اصلاح محتوای زشت، عجیب، جعلی، مبتذل و مروج قمار تمرکز می‌کند.

طرح پاکسازی ۲ ماهه شرکت‌های شبکه چند کانالی (MCN)، ویدیوهای کوتاه و همچنین حساب‌هایی که محتوای غیرقانونی منتشر می‌کنند را هدف قرار می‌دهد.

اضافه شدن شرکت‌های MCN به برنامه پاکسازی، نشان دهنده نگرانی‌های روزافزون مقامات درباره شرکت‌هایی است که در فراگیر شدن محتوا در شبکه‌های اجتماعی چینی نقش دارند.

چنین سازمان‌هایی که به طور معمول چند اینفلوئنسر آنلاین را مدیریت می‌کنند، در ماه‌های اخیر به دلیل مواردی مانند فرار مالیاتی به شدت تحت تحقیقات و بررسی‌های موشکافانه بوده‌اند.

پلتفرم‌های پخش زنده و انتشار ویدئوهای کوتاهی که نتوانند منبع و ماهیت درآمد شبکه یا اپراتورهای حساب‌های کاربری خود را مشخص کنند و یا برای فرار مالیاتی درآمدهایشان را اعلام نکنند، در این برنامه دو ماهه هدف قرار می‌گیرند.

سال گذشته چین برنامه‌ای برای حذف بیش از یک میلیون حساب کاربری آنلاین و هزاران وب سایت صرف کرد تا فضای اینترنتی بسازد که نشاندهنده ارزش‌های سوسیالیستی کشور باشد.