معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان به روسیه رفت تا به جریان صادرات محصولات دانش بنیان ایران ساخت در بازار روسیه و اوراسیا سرعت دهد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه، جمعی از مسولان روسی و ایرانی، مدیران شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان عرصه علم و فناوری در این سفر در همایشی که با هدف ارتقاء همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه توسعه محصولات دانش‌بنیان و فناورانه برگزار شد، حضور یافتند.

در این همایش که در مرکز تجارت روسیه، موسوم به بیزنس‌راشا، برگزار شد؛ مدیران شرکت‌های دانش بنیان ایران و فناوران روسی درباره راه‌های رفع سریع موانع و افزایش چشمگیر مبادلات محصولات دانش‌بنیان با مقامات روسی گفت‌وگو کردند.

ستاری در این همایش با اشاره به اینکه در این سفر بحث صادرات شرکت های دانش بنیان را دنبال می کنیم، گفت: باید همکاری ها میان دو کشور برای توسعه بازارمحصولات  این شرکت‌ها بیشتر شود. هر دو کشور ظرفیت های علمی و فناورانه بالایی دارند و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: یک نسل جدید کارافرینی در ایران طی 10 سال گذشته ایجاد شده است و شرکت های دانش بنیان به مرحله رشد و بلوغ کاملی رسیده اند. این شرکت ها در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند و نسل جدیدی برای توسعه صادرات به روسیه و انتقال فناوری بین دو کشور محسوب می‌شوند.

ستاری همچنین بیان کرد: ارتقای کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان وخلاق طی سال‌های اخیر در ایران چشمگیر است، شرکت‌های ایرانی در انتقال فناوری، تجارت و تولید مشترک دارو و تجهیزات پزشکی آماده همکاری با روسیه هستند.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: رشد روزافزون تجارت بین دو کشور بسیار خوشحال کننده است. شرکت‌های دانش بنیان ایرانی می‌توانند ارتباطات ساختارمندی را برای یک همکاری بلند مدت فراهم آورند.

در این همایش طرفین توافق کردند در آینده نزدیک بازدیدهای متقابل کارشناسان وشرکتهای ایرانی را برای آشنایی با تولید و قوانین انجام آزمایشات بالینی و ثبت داروهای مصرفی پزشکی در دو کشور برگزار کنند.

در این سفر مدیران شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های فناورانه ای چون ارتباطات و اطلاعات، زیست فناوری، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع خلاق اقتصاد دیجیتال و کشاورزی؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی کردند تا از این طریق بتوانند بازار محصولات خود در این کشور را توسعه دهند.

در این سفر همچنین دارایی رییس سازمان غذا و دارو،  نیکنام معاون بین الملل وزارت بهداشت، درمان . آموزش پزشکی، کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم  و توسعه صنایع خلاق، مصطفی قانعی دبیرستاد توسعه زیست فناوری، مهدی قلعه نوی رییس مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری معاونت علمی و فناوری، شاهمیرزایی معاون وزیر نفت، قنبرپور رییس منطقه آزاد پیام؛ ستاری را در این سفر همراهی میکنند.