سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز بیان کرد که امیدوارم با انتخاب آثار خوب و مخاطب‌پسند بتوانیم از استقبال خوبی برخوردار شویم و این رخوتی که گریبان سینما را گرفته است از بین برود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز در درباره پخش و فروش فیلم‌ها در نوروز ۱۴۰۱ و میزان رضایت از این فروش گفت: پخش و اکران نوروز امسال متاثر از شرایط ایجاد شده بود. با حذف محدودیت‌های حاصل از کرونا و اینکه مردم ۲ سال خانه نشین بودند، نیاز به تفریح داشتند و همچنین کاهش شیوع کرونا با افزایش واکسیناسیون، اینکه مخاطبان امسال، سفر را اولویت خود بدانند، از قبل کاملاً مشخص بود و به تبع آن سینما از مخاطب کمتری برخوردار شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چیدمان اکران نوروز ۱۴۰۱ نیز چندان قوی نبود و می‌شد چیدمان بهتری برای آن در نظر گرفت. در واقع از آثاری که مخاطب بیشتری را می‌توانست به سالن‌های سینمایی بیاورد، استفاده نشد. ما می‌توانستیم تنوع ژانر بیشتری داشته باشیم و حوزه کودک و نوجوان و کمدی را بیشتر در نظر بگیریم تا شرایط اکران و استقبال بهتر شود. غیر از فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «شادروان»، «سگ بند» و «روز صفر» که از فروش نسبتاً خوبی برخوردار بودند، مابقی فیلم‌هایی که اکران شدند، خوب نبودند و حتی شاهد بودیم که یکی از فیلم‌ها در همان هفته اول به اکران آنلاین پیوست. در حالی که می‌شد با انتخاب خوب، پس از ۲ سال، نگاه مخاطبان را به سینما برگرداند تا رونق افزایش یابد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز همچنین درباره تاثیر افزایش قیمت بلیت در این کم اقبالی نوروزی بیان کرد: از سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا، افزایش قیمت بلیت سینما که هر سال اتفاق می‌افتاد عملاً وجود نداشت و این هجمه‌ای که بر افزایش قیمت ایجاد شده، منطقی نیست. چرا که هر سال مبلغی افزایش قیمت برای بلیت سینما داشتیم و از سال ۹۸ تا امسال این اتفاق رخ نداده بود. از سوی دیگر بخش اعظمی از این افزایش مربوط به دولت است که مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های جاری و … را شامل می‌شود که روی قیمت بلیت‌ها افزوده شده است و اگر دولت از حق خود در این زمینه بگذرد، قیمت‌ها می‌توانند معقول‌تر باشند.

حسینی در خاتمه درباره اکران عید فطر توضیح داد: با توجه به اکران فیلم‌های «انفرادی»، «لامینور» و «مغز استخوان»، امیدوارم که امسال همانند سال‌های گذشته که اکران عید فطر نیز رونق خوبی به سینماها می‌داد، با انتخاب آثار خوب و مخاطب پسند بتوانیم از استقبال خوبی برخوردار شویم و این رخوتی که گریبان سینما را گرفته است با نمایش آثار خوب از بین برود.