بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) فراخوان همکاری در برنامه حمایت بورسیه دانشمندان جوان را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج جایزه مصطفی(ص)، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) فراخوان همکاری خطاب به موسسات علمی و پژوهشی معتبر و مراکز پژوهشی شرکت های معتبر در کشورهای اسلامی را منتشر کرد.

مطابق این فراخوان، موسسات یاد شده فرصت دارند جهت میزبانی افرادی که در برنامه بورسیۀ دانشمندان جوان شرکت کرده اند، اقدام کنند.

مراکز میزبان می توانند با فراهم آوردن بورسیۀ تحقیقاتی، امکانات پژوهشی، آزمایشگاه های تخصصی، کتابخانه و امکاناتی از این دست از دانشجویان جوان و با استعداد، فناوران و اساتید دانشگاه زیر چهل و پنج سال و متقاضی بورسیه کوتاه مدت حمایت کنند.

طبق این فراخوان، مراکز میزبان می بایست پرسشنامه ای با مضمون حوزه های پژوهشی اولویت دار، ظرفیت ها و علایق مراکز میزبان و سطح همکاری با بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) را تکمیل کنند.

این برنامه با همکاری کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH) اجرا می شود. طی این همکاری، کامستک از بخشی از هزینه های بورسیه دانشمندان جوان حمایت می کند.

برنامه بورسیه دانشمندان، برنامه ای برای حمایت از دانشجویان جوان، فناوران و مدرسان دانشگاهی متقاضی بورسیه کوتاه مدت است. تعمیق و نهادینه کردن ارتباطات، همکاری های علمی و تبادل دانش بین المللی میان پژوهشگران جهان اسلام و مراکز معتبر علمی و فناوری و مراکز تحقیقاتی شرکت های معتبر، توسعه دستاوردهای علمی، ارتقای کیفیت مطالعات پژوهشگران و گسترش مرز دانش و کمک به حل چالش های مهم علمی و فناوری جهان اسلام از طریق دستاوردهای حاصل از همکاری بین المللی، برخی از مهم ترین اهداف این برنامه هستند.