فعالیت‌های شرکت آگکو که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی در آمریکا است به علت حمله‌ای باج افزاری از چند روز قبل مختل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از رویترز، این شرکت روز جمعه با تأیید حمله مذکور تصریح کرد که فعالیت‌های عادی چند کارخانه آن به علت حملات باج افزاری مختل شده و این روند فعلاً ادامه دارد. افشای این ماجرا موجب کاهش ۴ درصدی ارزش سهام آگکو و رسیدن ارزش هر سهم آن به ۱۲۵.۵۵ دلار شد.

این شرکت که با رقیب بزرگ‌تری به نام Deere برای فروش تراکتور و تولید و مونتاژ ماشین آلات کشاورزی در ۴۲ کشور در سراسر جهان رقابت می‌کند، مشخص نکرده مشکل مذکور چه زمانی خاتمه می‌یابد.

AGCO که فروش خالص ۱۱.۱ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۲۱ به ثبت رساند، بر اساس آخرین پرونده سالانه خود، دارای سه محل تولید اصلی در ایالات متحده است و در کشورهای دیگر مانند چین، آلمان و فرانسه هم کارخانه دارد.

این حمله باج‌افزاری در زمانی رخ می‌دهد که سازندگان تجهیزات کشاورزی در ایالات متحده با اختلالات مداوم زنجیره تأمین مواجه هستند و همین امر باعث شده قادر به پاسخگویی به تقاضای روزافزون کشاورزان نباشند.