معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ایده‌های دانش بنیانی در دانشگاه‌های کشور در حال شکل گیری است و این نوع فعالیت‌ها بسیار ارزشمند است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری سورنا ستاری روز یکشنبه در حاشیه مراسم راه اندازی فاز دوم مرکز نوآوری نصیر در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و بازدید از فعالیت شرکت ها و استارتاپ های مستقر در این مرکز در پاسخ به سوال خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درمورد فعالیت دانشگاه ها در جهت فعالیت مراکز نوآوری اظهارداشت: حرکت دانشگاه ها به سمت نوآوری و فعالیت های فناورانه قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: به ویژه فعالیت های  دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به دلیل پراکنده بودن دانشکده های آن و مشکل کمبود فضای فیزیکی قابل تقدیر است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه این دانشگاه به سمت راه اندازی مراکز نوآوری حرکت کرده و محصولات فناورانه از سوی دانشجویان آن ارایه شده است، بسیار ارزشمند است.

ستاری همچنین گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی جزو دانشگاه های خوب کشور در حوزه فناوری است و خوب عمل می کند که امیدواریم این فعالیت ها با قرار گرفتن امکانات در اختیار آنها توسعه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات دانشگاه ها تجاری سازی محصولات آنها است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چه برنامه ای در این زمینه دارد، اظهار داشت: ایده های دانش بنیانی در دانشگاه ها شکل گرفته است، در دانشگاه ها صندوق های پژوهش و فناوری هم در همین راستا تشکیل شده اند،  پارک علم و فناوری نیز در دانشگاه ها تاسیس شده و مراکز نوآوری را هم گسترش داده اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یادآور شد: این فعالیت ها ارزشمند است، چنین فعالیت هاسس زیرساخت هایی است که به زیرساخت اصلی در برنامه کلان اقتصاد دانش بنیان در کشور متصل می شود.

به گزارش ایرنا،‌ فاز دوم مرکز نوآوری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی امروز (یکشنبه) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور راه‌اندازی شد.