در پی شکایت شرکت های اروپایی، مایکروسافت برای اجتناب از تحقیقات وسیع آنتی تراست اتحادیه اروپا در کسب وکار ابر رایانشی اش اعلام کرده تغییراتی در عملکردش در این منطقه انجام می دهد.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از رویترز، برد اسمیت رییس مایکروسافت اعلام کرد این شرکت تصمیم دارد قراردادهای اعطای لیسانس خود را دوباره بررسی و رقابت برای تهیه کنندگان سرویس های ابر را تسهیل کند. این درحالی است که غول توسعه نرم افزار سعی دارد از تحقیق آنتی تراست گسترده اتحادیه اروپا در کسب و کار ابررایانشی خود جلوگیری کند.

مایکروسافت در دهه گذشته به دلیل موارد مختلف نقض قانون از سوی رگولاتورهای اتحادیه اروپا ۱.۶ میلیارد یورو (معادل ۱.۷ میلیارد دلار) جریمه شد. اما اخیراً پس از آنکه «Next Cloud»آلمان، «OVHcloud» فرانسه، «آروبا» ایتالیا و اتحادیه تهیه کنندگان سرویس های ابر دانمارک از عملکرد مایکروسافت به کمیسیون اتحادیه اروپا شکایت کردند، این شرکت دوباره تحت تحقیقات دقیق قرار گرفت.

در همین راستا اسمیت در کنفرانسی در بروکسل اعلام کرد مایکروسافت گام هایی برای از بین بردن نگرانی ها در این زمینه برداشته است.

او به شکست مایکروسافت در چالشی که با بدنه آنتی تراست اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۷ داشت اشاره کرد و افزود این روند موجب تغییر شرکت شد. به گفته اسمیت مایکروسافت تصمیم دارد شکایات را بشنود و براساس آنها عمل کند.

مدیر شرکت فناوری آمریکایی در این باره گفت: این فرایند در حقیقت با اعطای گزینه های انتخابی بیشتر به تهیه کنندگان سرویس های ابر رایانشی در اروپا آغاز می شود. اما اگر شرکتی که مرکز داده دارد می خواهد سرویس هایی در مرکز داده ابر PBX خود انجام دهد، ما گزینه های انتخابی بیشتر برای آن فراهم می کنیم تا این فرایند را با نرم افزار ما انجام دهد. زیرا این همان چیزی است که آنها می خواهند.

مایکروسافت به تهیه کنندگان سرویس های ابر کمک می کند نرم افزارهای ویندوز و آفیس را به طور مستقیم و به عنوان بخشی از سرویس کامل دسک تاپ خود ارائه کنند و براساس آن محصول بسازند، بفروشند و یا زیر ساخت خود را میزبانی کنند.

همچنین شرکت آمریکایی قراردادهای اعطای لیسانس را دوباره بررسی می کند و به مشتریان اجازه می دهد ازلیسانس های خود روی هریک از تهیه کنندگان سرویس ابر اروپایی استفاده کنند که سرویس هایی مبتنی بر مراکز داده خود ارائه می کنند. همچنین مشتریان می توانند نرم افزار برای محیط های مجازی بدون نیاز به سخت افزار فیزیکی بخرند.