ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، از طرح‌های فناورانه و نوآورانه حوزه انرژی های پاک حمایت به عمل می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از معاونت علمی، کاربری‌های فراوان انرژی‌های پاک طی دهه‌های آتی، ضرورت توسعه فناوری‌های منتج به این انرژی‌ها را بیشتر کرده است.

پدیده گرمایش جهانی، پیامدهای قابل‌ملاحظه‌ای بر روی محیط زیست دارد. تنها یک درجه سانتیگراد افزایش دمای زمین می‌تواند به‌صورت بالقوه، باعث ایجاد امواج گرمایی شدید، کم شدن منابع آبی و شتاب دادن به آب شدن یخ‌های قطبی شود.

هشدار در رابطه با عواقب تغییرات آب‌وهوایی منجر به تحقیق در رابطه با راهکارهایی مانند کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و مشارکت در منابع انرژی پاک شده است.

فناوری‌های دیجیتالی مانند کنتورهای هوشمند و سیستم‌های مدیریت انرژی هوشمند خانگی به شکلی فراگیر در بخش انرژی استفاده می‌شوند تا بتوانند کارایی انرژی را افزایش بهبود بخشند.

در سال ۲۰۱۸ زغال‌سنگ و نفت، بیشترین سهم جهانی منابع انرژی مصرف‌شده را دارا بودند اما تا سال ۲۰۵۰، گاز طبیعی و منابع انرژی تجدیدپذیر، اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

در حال حاضر، بیشترین سهم مصرفی انرژی‌های پاک با بیش از ۹۰ درصد، مربوط به انرژی‌های باد و خورشیدی هستند. دنیا هنوز نیاز دارد تا سرمایه‌گذاری‌های بیشتری برای ایجاد تغییر در نوع انرژی مصرفی و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر صورت بگیرد.

خوشبختانه، دولت‌مردان نیز همانند بسیاری از شرکت‌ها، پیش از این در این فرآیند شرکت کرده‌اند.

با توجه به ضرورت به‌کارگیری فناوری‌های منجر به انرژی‌های پاک و کاربردهای گسترده‌ای که این فناوری، در آینده کشورها دارد، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، از طرح‌های فناورانه و نوآورانه این حوزه حمایت به عمل می‌آورد.