با صدور حکمی از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی فناوری و نوآوری، براساس این حکم انتصاب از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، علی محمد سلطانی گرد فرامرزی به عنوان سرپرست این صندوق فعالیت می‌کند.

در متن حکم انتصاب ستاری، خطاب به سلطانی گرد فرامرزی آمده است:

اهمیت نقش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در توسعه علمی کشور و خصوصا نقش بی‌بدیل این صندوق در توسعه علوم پایه بر کسی پوشیده نیست.

نظر به مراتب تعهد و دانش حضرتعالی به موجب این حکم به عنوان سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور منصوب می گردید.

امید است با توکل به خداوند متعال و تلاش مجدانه در توسعه و صیانت دارایی های علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت خود و همچنین مأموریت های ذیل موفق باشید:

الف- توسعه علوم پایه باید هدف اصلی صندوق حمایت از پژوهشگران قرار گیرد.

ب- استفاده از ظرفیت کلیه متخصصین داخلی و خارجی

ج- ارتقای شاخص های علم و فناوری کشور خصوصا در حوزه های مرتبط با علوم پایه

د- همکاری کامل با ستادهای فناوری معاونت علمی و فناوری در راستای اهداف صندوق هم توسعه همکاری‌های بین المللی در زمینه های مرتبط و همکاری نزدیک با مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری.

و-کمک به حق مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران

در این راستا لازم است ضمن اتخاذ رویکرد ملی و فرادستگاهی با بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، کلیه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نسبت به اجرای اسناد بالادستی کشور اقدام فرمایند.

توفیقات جنابعالی را در این مسیر از خداوند منان خواستارم.

 

تقدیر از رئیس سابق صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از تلاش‌ها و زحمات ایمان افتخاری رئیس سابق این صندوق تقدیر کرد. در متن تقدیر ستاری، خطاب به افتخاری آمده است:

اندیشه و تلاش خدمتگزاران صدیق در حوزه کسب علم، حمایت از توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور هیچ گاه از یاد نخواهد رفت.

اکنون که در پرتو الطاف خداوند سبحان یکی از مقاطع ارزشمند خدمت خویش را در دوران ریاست صندوق پژوهشگران و فناوران به پایان رسانده اید، بر خود وظیفه می دانم از زخمات و تلاش های صادقانه و مؤثر جنابعالی که موجب سنگ بنای بسیاری از تحولات و زمینه ساز پیشرفت کشورمان شده است تقدیر و تشکر نمایم.