مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان مجهز به دستگاه های تحریک الکتریکی مغز و نوار مغزی شد.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر وحید شیبانی رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان گفت: با حمایت های ستاد توسعه علوم شناختی بتازگی یک دستگاه نوار مغزی (الکتروانسفالوگراف بیسیم ۳۲ کاناله اکتیو ) و یک دستگاه تحریک الکتریکی مغز با دقت بالا (اچ دی تی دی سی اس) خریداری و در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: با بهره گیری از این تجهیزات فنی، امکان انجام تحقیقات انسانی در حوزه علوم شناختی ( تحقیقات در حوزه توجه، صرع، خواب و سایر بخش ها در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان فراهم شده است.

شیبانی اظهار داشت: با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و یک موسسه خارجی پروژه نخستیان مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان به بهره برداری رسیده است و این امر تاکنون منجر به چاپ ۵ مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر خارجی و طراحی و ساخت برخی از زیر ساخت ها از جمله میکروالکترودهای تنگستن در قالب تاسیس یک شرکت نوپای دانش بنیان شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه کرمان افزود: در نتیجه فعالیت های گسترده برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی در استان کرمان، در سال های اخیر رشته نوروساینس دکتری تخصصی علوم اعصاب برای مطالعات علمی سیستم عصبی و عملکرد مغز براساس شبکه ها و مدارهای نورونی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان همزمان با سه مرکز دانشگاهی مستقر در تهران ایجاد و با جذب دانشجو در حال فعالیت آموزشی است.

شیبانی با بیان اینکه مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان یکی از مراکز مجهز درحوزه علوم اعصاب شناختی درکشور محسوب می شود، گفت: این مرکز تحقیقاتی با برخورداری از امکانات و زیر ساخت ها و تجهیزات پیشرفته، فضای مناسبی را برای فعالیت های پژوهشی و تخصصی برای پژوهشگران و محققان حوزه علوم اعصاب شناختی فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات علوم اعصاب شناختی کرمان درحال حاضر با برخورداری از بخش های مطالعاتی _پژوهشی بر روی پریماتها (میمون)، جوندگان و تحقیقات انسانی فعالیت دارد، خاطر نشان کرد: با حمایت های ستاد توسعه علوم شناختی و معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آزمایشگاه های این مرکز برای انجام تحقیقات در زمینه بررسی«اعتیاد» و «کنترل ورودی» روی «نخستیان» تجهیز و درحال فعالیت است .

گفت: با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی فعالیت های تحقیقات انسانی در حوزه علوم شناختی در این مرکز گسترش یافته است.