وزارت ارتباطات امکان استفاده از پنجره واحد خدمات دولت هوشمند را برای اتصال سامانه جامع رصد آسیب های اجتماعی فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، قانون برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرده بر اساس قوانین و مصوبات شورای اجتماعی و به منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نسبت به تدوین نظام جامع رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها اقدام کند که در این راستا سامانه جامع رصد مددجویان و محرومین به منظور پایش و پیمایش انواع آسیب‌های اجتماعی و شناسایی گروه‌ها و اقشار آسیب پذیر، توسط سازمان بهزیستی در دست راه اندازی است.

مهدی سالم سخنگوی وزارت ارتباطات در گفتگو با خبرنگار مهر، از همکاری وزارت ارتباطات برای اتصال سامانه جامع رصد آسیب‌های اجتماعی به درگاه ملی تبادل اطلاعات (GSB) خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان سازمان بهزیستی و حدود ۱۳ دستگاه متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، وزارت ارتباطات امکان استفاده از پنجره واحد خدمات دولت هوشمند را برای رصد آسیب‌های اجتماعی ارائه کرد و قول همکاری داد.

وی با اشاره به اینکه این جلسه به عنوان پنجمین جلسه نظام جامع رصد آسیب‌های اجتماعی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های دولتی همچون سازمان بهزیستی، هلال احمر، آموزش و پرورش و وزارت کشور به میزبانی وزارت ارتباطات برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه سرویس‌های مرتبط با خدمات دولت الکترونیکی و اتصال به مراکز GSB ، NIX و PGSB معرفی و نحوه اتصال به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت تشریح شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: در صورت راه اندازی سامانه جامع رصد آسیب‌های اجتماعی، امکان اتصال به درگاه ملی تبادل اطلاعات و تبادل دیتای میان دستگاه‌ها به واسطه پنجره واحد خدمات دولت هوشمند وجود دارد و دستگاه‌های مرتبط در این طرح می‌توانند در یک پنجره واحد خدمات مدنظر خود را در قالب نظام رصد ارائه دهند. این اطلاعات در درگاه GSB قرار می‌گیرد و قابل دسترسی برای سرویس دهی دستگاه‌ها خواهد بود.