به گفته رگولاتورهای چینی، اینفلوئنسرهای آنلاین این کشور اکنون باید برای صحبت کردن درباره اموری مانند قانون و پزشکی، صلاحیت های لازم داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از سی ان بی سی، اداره ملی رادیو و تلویزیون و وزارت فرهنگ و گردشگری چین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: افرادی که در حوزه پخش محتوای زنده فعالیت می‌کنند برای انتشار محتوایی که نیازمند سطح بالایی از تخصص است باید صلاحیت‌های لازم درباره موضوعات مذکور را داشته باشند.

اینفلوئنسرها باید نشان دهند صلاحیت‌های لازم برای پخش زنده محتوا در پلتفرم‌های مورد استفاده شان را دارند. این صلاحیت‌ها در مرحله بعد توسط پلتفرم‌ها بررسی می‌شود.

قوانین جدید درحالی اجرا شده که دولت چین سعی دارد صنعت پخش زنده محتوای خود را پاکسازی کند. تنسنت، علی بابا و بایت دنس، بزرگترین شرکت‌های چینی در این صنعت که محبوبیت بسیاری دارد، فعالیت می‌کنند. اینفلوئنسرها بیشتر اوقات از پلتفرم‌های این شرکت‌ها برای فروش محصولات استفاده می کنند و می‌توانند طی چند ساعت به فروشی چند میلیارد دلاری دست یابند.

طی ۱۶ ماه گذشته چین قوانین جدیدی در سراسر صنعت فناوری تصویب کرده و سعی دارد قدرت زیاد غول‌های این بخش را کنترل کند. همچنین دولت فشارهای بیشتری برای کنترل بر بخش هایی وارد کرده که بر جامعه تاثیر می‌گذارند مانند بازی‌های رایانه‌ای، پخش محتوای زنده و فرهنگ سلبریتی ها.

ماه گذشته رگولاتور چینی قانونی تصویب کرد که افراد زیر ۱۶ سال پس از ساعت ۱۰ شب قادر نخواهند بود محتوای پخش زنده را تماشا کنند و برای اینفلوئنسرها هدیه‌های مجازی بخرند.

افرادی که به طور زنده محتوا پخش می‌کنند اجازه انتشار محتوایی که قدرت حزب کمونیست چین را تضعیف می‌کنند نیز ندارند. علاوه بر آن اینفلوئنسرها اجازه ندارند از فناوری دیپ فیک درباره رهبران و حزب حاکم کشور استفاده کنند. این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی صورت افراد را تغییر می‌دهد و می‌توان از آن برای قراردادن صورت یک سیاستمدار یا رهبر در ویدئویی استفاده کرد که درآن حضور نداشته است.

همچنین افرادی که در بخش پخش محتوای زنده فعالیت می‌کنند اجازه ندارند مصرف و دور ریز بیش از حد غذا، کالاهای لوکس یا سبک زندگی مرفه را نشان دهند.