شرکت اچ تی سی یک تبلت میان رده به نام A۱۰۱ را در آفریقای جنوبی و روسیه عرضه کرده است. این دستگاه یک نمایشگر ۱۰ اینچی، تراشه Unisoc، دو دوربین پشتی و یک باتری بزرگ دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نواوری به نقل از گیزموچاینا، این دستگاه تبلتی با بدنه فلزی است که نمایشگر ال سی دی ۱۰ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل دارد. این تبلت را می توان به یک کیبورد نیز متصل کرد.

A۱۰۱ با تراشه Unisoc T۶۱۸ و ۸ گیگابایتRAM ساخته شده است. حافظه داخلی این تبلت نیز ۱۲۸ گیگابایت است و می توان یک کارت حافظه میکرواس دی را به آن افزود. سیستم عامل دستگاه اچ تی سی اندروید ۱۱ است. همچنین یک باتری ۷ هزار میلی آمپری با پشتیبانی شارژ ۱۰ وات در آن به کار رفته است.

پنل پشتی این تبلت شامل ۲ دوربین ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی در کنار یک فلش LED است. در قسمت جلو تبلت نیز یک دوربین ۸مگاپیکسلی به کار رفته است. همچنین از فناوری AI face برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می شود.

قیمت تبلت اچ تی سی در روسیه ۱۹ هزار و ۸۹۰ روبل (معادل ۳۶۱ دلار) است که در دو رنگ نقره ای و خاکستری عرضه می شود. هنوز مشخص نیست دستگاه جدید اچ تی سی در چه بازارهای دیگری عرضه می شوند.