سازمان نظارتی حفاظت از داده‌های بریتانیا، اعلام کرد که نظارت بر استفاده‌ مقامات دولتی از واتس‌اپ و سایر پیامرسان‌های اجتماعی را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از رویترز؛ سازمان نظارتی حفاظت از داده‌های بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد دولت باید بر نحوه‌ استفاده‌ وزرا و مقامات دولتی از واتس‌اپ، ایمیل خصوصی و سایر پیام‌رسانه‌های اجتماعی نظارت داشته باشد. این بیانیه، پس از تحقیقاتی که سازمان نظارتی حفاظت از داده‌های بریتانیا در طول همه‌گیری کووید ۱۹ انجام داد و متوجه ضعف‌های آشکار در حوزه‌ «امنیت اطلاعات» شد، منتشر شد.

دفتر کمیسیون اطلاعات اعلام کرده که این بازنگری باید متوجه خطرات سیستمی استفاده از کانال‌های مکاتبات خصوصی باشد و از بهبود عملکرد آن‌ها مطمئن شود.

جان ادواردز عضو کمیسیون اطلاعات بریتانیا در این راستا بیان کرد: «من از ارزش تسریع و تسهیل ارتباطات که پیام‌رسانان اجتماعی مانند واتس‌اپ برای ما به ارمغان می‌آورند آگاهم، امکانات پیام‌رسانان در طول همه‌گیری برای مقامات نیز این فرصت را فراهم می‌کرد تا سریع‌تر تصمیم‌گیری کرده و به درخواست‌های مردم رسیدگی کنند.»

وی افزود: «با اینکه استفاده از این روش‌ها تبعات قانونی ندارد اما نباید منجر به عدم شفافیت و کاستن امنیت داده‌ها شود.»

این توصیه پس از اینکه وزرای دولت و مقامات وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی تحقیقات یک‌ساله در مورد استفاده از پیام‌رسان‌های دیجیتال و کانال‌های آن انجام دادند، صورت گرفت.