انجام امور تکراری و فرآیندهای از پیش تعریف شده در شرکت‌ها و سازمان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری فناوری در ابعاد مختلف، به‌خصوص در هوش مصنوعی و ربات‌ها رشد چشمگیری داشته است. اینکه در آینده ربات‌ جای انسان‌ را در کسب‌وکارها پر کند، چندان هم دور از انتظار نیست.

وقتی در یک شرکت یا سازمان اسناد زیادی تولید می‌شود و باید به سرانجام برسد، قطعاً کنترل آن نیز سخت‌تر می‌شود. از سوی دیگر اینکه چه کسی سند را دریافت کرده و اقدام می‌کند و یا از اطلاعات آن سند مطلع می‌شود بسیار حیاتی است. در هر کسب‌وکار نیازی به استفاده از تکنولوژی وجود دارد تا بتوان کنترل و نظارت بهتر صورت گیرد.

یکی از راه‌های کنترل و نظارت بر مدیریت کسب‌وکار استفاده از ربات نرم‌افزاری برای انجام کار است. در این صورت می‌توان اطمینان حاصل کرد که کارها روی روال و فرآیند تعریف شده حرکت می‌کند.

 

ایجاد نوآوری‌

ترکیب با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین باعث ایجاد نوآوری‌هایی قابل‌توجهی می‌شود و سبب شده است این صنعت به‌سرعت در حال رشد باشد. ربات‌ها از رفتار کاربران الگوبرداری کرده و یاد می‌گیرند که چگونه فعالیت‌های کاربر مانند تکمیل یک فرم را انجام دهند.

رویکرد شرکت بهسازان مجازی فناوری اطلاعات آمارد، ساده‌سازی و بهینه‌سازی فرآیندها با استفاده از ربات نرم‌افزاری است. این شرکت، خودکارسازی، رباتیک کردن و بهینه‌سازی کلیه امور کامپیوتری را انجام می‌دهد که توسط نیروی انسانی بر روی کامپیوتر قابل اجرا است.

 

جایگزینی ربات‌های نرم‌افزاری به‌جای انسان

‌به کمک برنامه‌نویسی یا نرم‌افزارهای ربات ساز، امور و فرآیند‌های نرم‌افزاری به گونه‌ای خودکار‌سازی می‌شوند که برای انجام مجدد آن امور دیگر نیازی به نیروی انسانی نباشد، اصطلاحاً می‌گویند در آن بخش RPA پیاده‌سازی شده است.

بهینه‌سازی و خودکارسازی با استفاده از نرم‌افزاری باعث می‌شود در زمان صرفه‌جویی رخ دهد و همچنین میزان خطا کاهش پیدا کند. در بخش‌های منابع انسانی و مالی مانند ارسال فایل‌ها و مغایرت‌های مالی می‌توان از ربات نرم‌افزاری برای انجام کارها استفاده کرد.