دومین اکران مردمی فیلم سینمایی «پیتوک» در راستای حمایت از بیماران رماتیسم ستون فقرات شب گذشته با حضور مهتاب کرامتی بازیگر فیلم، تورج اصلانی کارگردان و مدیرفیلمبرداری سینمای ایران، احسان بذلی بازیگر فیلم، سید مجید صالحی کارگردان، سید محمد قاضی تهیه‌ کننده و سایر عوامل فیلم در پردیس سینمایی کورش برگزار شد. 

فرزانه فتاحی رئیس و مدیرعامل انجمن AS تهران در سخنانی کوتاه گفت: آشنایی مردم با این بیماری برای ما بسیار اهمیت دارد. چرا که بیماری ناشناخته‌ای است و افراد بسیار زیادی را درگیر خود کرده است. متاسفانه حدود دو سال است که انجمن ما از هر گونه حمایتی بی بهره بوده و از این که عوامل فیلم سینمایی «پیتوک» حامی ما شده‌اند تا صدای ما به گوش سایرین برسد بسیار خوشحالم.  امیدوارم با کتاب‌هایی که در اختیارتان قرار گرفته است نسبت به این بیماری آگاهی یابید و به بیماران آن کمک کنید. 

همه ما از کمک کردن شاد می‌شویم

در ادامه مهتاب کرامتی بازیگر این فیلم نیز بیان کرد: بسیار ممنونم که در کنار ما هستید تا هم با این بیماری بیشتر آشنا شوید و هم ازفیلم سینمایی «پیتوک» دیدن کنید. بسیار خوشحال می‌شوم تا این بیماری بیشتر شناخته شود،مطمئنا هستند کسانی که بخواهند به این بیماران کمک کنند و همین جا از آنها خواهش می‌کنم تا این اتفاق نیک را رقم بزنند. 

او ادامه داد: همه ما از این‌که بتوانیم کمک کنیم شاد می‌شویم و انتخاب می‌کنیم که به چه کسی و چگونه این اتفاق را رقم بزنیم. 

امیدوارم درهای حمایت سینما باز باشد

تورج اصلانی که مهمان این اکران بود، نیز اظهار کرد: از شما که حامی سینما هستید ممنونم و خوشحالم  که سینما می‌تواند بهانه‌ای برای حمایت از انجمن‌های دیگر که در مسیر خیر حرکت می‌کنند باشد. امیدوارم درهای حمایت سینما باز باشد و دست یاری و کمک به سمت انجمن‌ها دراز کرده و به گرمی این دست‌ها را بفشارد.  

او گفت: ما همه در خدمت مردم هستیم و برای سلامت روح و روان آن‌ها فعالیت می‌کنیم. من هم امشب  در کنار دوستانم حضور یافتم و خوشحالم از فیلمی که مسیر سختی را طی کرده تا به اینجا برسد حمایت کنم. 

از سینمای مستقل حمایت کنید

سید مجید صالحی کارگردان فیلم نیز در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از اعضای انجمن  برای حضور در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم که حاصل زحماتم امروز اینچنین به ثمر نشسته و از این که فیلم ما را با تمام سختی‌هایش حمایت می‌کنید ممنونم. فیلم ما از هرگونه تبلیغات تلویزیونی مانند سایر آثار مستقل سینمای امروز بی بهره است و تنها از طریق شماست که می‌تواند تبلیغ شود و از این مسیر سخت و دشوار سربلند بیرون بیاید. امیدوارم از سینمای مستقل حمایت کنید. 

احسان بذلی بازیگر فیلم نیز گفت: بسیار خوشحالم که حاصل 12 سال کار در سینما را امروز به این شکل می‌بینم و خوشحالم که توانستیم قدمی کوچک برای حمایت از بیماران AS برداریم. لطفا فیلم ما را ببینید و از آن حمایت کنید تا دیده شود. 

در این اکران عوامل فیلم  میزبان تعدادی از اعضای انجمن AS که  به عنوان مهمان ویژه حضور یافته بودند شدند.