شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی هزاران محصول و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی تولید می‌کنند و هر یک در حال گام برداشتن به سوی بازارهای صادراتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید تجهیزات دندانپزشکی زمینه‌ای فراهم کرده است تا این تولیدات در مسیر صادرات محصولات ایران‌ساخت قرار بگیرد.

با توجه به مساعد بودن این حوزه و تاکید و حمایت‌های معاونت علمی  فناوری ریاست‌جمهوری، ما این حوزه را برای فعالیت انتخاب کردیم. در حال حاضر تلاش داریم تا سبد محصولات خود را در زمینه دستگاه‌های پزشکی و تجهیزات دندانپزشکی تکامل ببخشیم.

 

تنوع در تولید تجهیزات

دستگاه ساکشن دندانپزشکی، مینی یونولیت، دستگاه شریان بند خون و چندین محصول دیگر از جمله تولیدات این شرکت دانش‌بنیان هستند. یکی از تولیدات شرکت، دستگاه ساکشن تمام اتوماتیکی است که حق اختراع آن را به ثبت رسانده‌اند. ساکشن‌های سنتی معمولاً در هر دقیقه حجم قابل توجهی آب مصرف می‌کنند و استفاده از آنها گاهاً مشکلاتی نیز به وجود می‌آورد، این شرکت موفق شد با استفاده از تحقیقات واحد R&D دستگاه ساکشنی تولید کند که با استفاده از فناوری خلاء و بدون استفاده از آب کارایی بالای از خود نشان داده است.

 

این دستگاه در هنگام کار دندانپزشک، خون و مایعات را از دهان بیمار تخلیه می‌کند. این شرکت نمونه پرتال و کوچک این محصول را نیز به تولید رسانده است. دستگاه قابلیت دفع اتوماتیک فاضلاب را دارد و بسته به شرایط آب و هوایی هر منطقه با توجه به سفارش دندانپزشکان برای آنها مهیا می‌شود. این محصول ایرانی نسبت به محصولات مشابه خارجی دارای فیزیک ساده‌تری است و در کلیه مراکز درمانی و آموزشی، قابل استفاده است.

 

دستگاه تورنیک پنومات دوبل، یکی دیگر از محصولات شرکت دانش‌‎بنیان ساغر فن پارس است. این دستگاه جهت کمپرس رگ‌ها و معاینات پزشکی مورد استفاد قرار می‌گیرد. البسه غیراستریل، ماسک جراحی، ماسک فیلتردار و دهها محصول دیگر نیز توسط این شرکت تولید می‌شود. این شرکت در حال اخذ تمام مدارک  CE است تا بتواند یک گام به جلو بردارد و محصولات خود را به دیگر کشرها صادر کند.