شرکت فناور در حوزه تجهیزات پزشکی تمرکز خود را بر تولید دستگاه سونوگرافی قابل حمل قرار داده است و با ورود به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اولین دستگاه سونوگرافی مخصوص دامپزشکی را تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از وزارت علوم، دستگاه سونوگرافی قابل حمل با وزن یک کیلوگرمی یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که جایزه فناوری را در جشنواره شیخ بهایی از آن خود کرده و پس از یک سال وارد فرابورس ایران شده است.

مریم حجتی، مدیر عامل این شرکت فناور از فعالیت‌های این شرکت گفت: نزدیک به ده سال است که این شرکت در استفاده تکنولوژی آلتراسونیک در تجهیزات پزشکی فعالیت دارد و تمرکز خود را بر تولید دستگاه سونوگرافی قابل حمل و سیار قرار داده است و با ورود به شهرک در سال ۱۳۹۳ اولین نمونه دستگاه سونوگرافی مخصوص دامپزشکی را تولید کرد.

وی ادامه داد: پس از گذشت چندین سال این دستگاه ارتقا و در ابعاد کوچک‌تری تولید شد که توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد و در سال ۱۴۰۰ با به‌کارگیری هوش مصنوعی در این دستگاه نسخه ارتقا یافته آن توسط دکتر محمدعلی زلفی‌گلی، وزیر علوم تحقیقاتی و فناوری رونمایی شد.

حجتی با بیان اینکه وزن کم، کیفیت و گارانتی خدمات پس از فروش این دستگاه سبب تمایز آن با سایر نمونه‌های خارجی شده است، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از این محصول نسبت به محصولات اروپایی شده و به موازات آن برای نمونه انسانی نیز اقدام کردیم که به صورت قابل حمل و سیار است و آزمایش‌های بالینی آن در بیمارستان‌ها مورد قبول واقع شده است.

وی توصیه کرد: با حمایت از تولیدات دانش‌بنیان انگیزه برای تولیدکننده افزایش پیدا می‌کند تا محصولی با کیفیت و قابل رقابت را ارائه دهد و بهتر است که برند فناوری و دانش‌بنیان یک امتیاز در نهادهای دولتی و سازمانی باشد تا در ضمانت و تضمین‌ها یک اعتبار به شمار آید.