رویدادی خلاقانه با حضور صنعتگران، فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگزاران انتقال فناوری سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان و فن بازار ملی ایران رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط با حضور صنعتگران، فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگزاران انتقال فناوری سراسر کشور برگزار می‌شود.

محمد صالحی خالقی دبیر شبکه فن بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط، یک رویداد مواجهه تقاضای فناوری و عرضه‌های متناسب با آن است، گفت: در این رویداد نشست‌های رودررو، مبادله تفاهم‌نامه‌های همکاری، رونمایی از قراردادهای رفع نیاز فناورانه و همچنین رونمایی از اطلس رفع نیازهای فناوری کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در طی یک مدتی یکسری تقاضا تجمیع شده است و با توجه به شبکه بروکری و به‌طور خاص در این رویداد شبکه بروکری استان اصفهان، عرضه‌های متناسب با این تقاضاها در کشور شناسایی شده و این شناسایی در رویداد هم ادامه خواهد داشت تا درنهایت این عرضه‌ها و متقاضیان رو به روی یکدیگر قرار بگیرند.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با بیان اینکه در حدود 70 تقاضا وجود دارد که هر تقاضا حداقل یک عرضه متناظر را داراست، افزود: در حاشیه این رویداد از قراردادهای پیشین هم رسانی عرضه و تقاضا رونمایی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود 40 الی 50 تفاهم‌نامه برای این رویداد منعقد شود.

خالقی با اشاره به اینکه هر تقاضا در این رویداد علاوه بر اینکه عرضه متناظر دارد، بروکر خاص خود را نیز دارا است، افزود: در این رویداد جلسات همکاری دولتی و حاکمیتی نیز برگزار می‌شود و در تلاش هستیم شورای فن بازار منطقه‌ای استان اصفهان را با حضور استاندار تشکیل بدهیم.

در بازار فناوری، فن‌بازار نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناورانه به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را دارد و همچنین به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی می‌پردازد.

شبکه فن بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نقش یک واسطه حرفه‌ای در سطوح مختلف در کنار عرضه‌کنندگان خواهد بود.