سرپرست معاونت راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از انتشار فراخوان نظرخواهی تخصصی از ذینفعان در مورد مقررات عمده‌فروشی فیبرنوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، مهدی روحانی‌نژاد با اشاره به ماموریت رگولاتوری برای برنامه‌ریزی و راهبری توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دسترسی پر سرعت مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) گفت: رگولاتوری برای تحقق پوشش هشتاد درصدی دسترسی پهن‌باند ثابت خانوارها با حداقل سرعت دسترسی سی مگابیت بر ثانیه تا پایان سال ۱۴۰۳، برای تصویب "اصول حاکم بر حمایت از توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری" و تدوین اصول حاکم بر پروانه‌های یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی" در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به هزینه اجرایی بسیار بالا، نوپا بودن بازار این خدمت، لزوم شکل‌گیری و ایجاد رقابت در این طرح و تداوم توسعه پایدار، امکان استفاده اشتراکی از خدمات ایجاد شده بر بستر فیبرنوری ضروری است. بر همین اساس معاونت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری پیش‌نویس "مقررات و الزامات عمده‌فروشی شبکه و خدمات بر بستر فیبرنوری" را تدوین کرده است.

سرپرست معاونت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری از صاحبنظران و شرکتهای ذینفع در این حوزه دعوت کرد با مطالعه این پیش‌نویس و مشارکت در پاسخ به سوالات طرح شده، نظرات و پیشنهادهای تخصصی خود را تا تاریخ ششم شهریورماه جاری از طریق پست الکترونیکی marketdevelopment@cra.ir و یا مراجعه به تالار گفتگوی رگولاتوری به آدرس forum.cra.ir درباره این موضوع اعلام کنند.