مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد در بنیاد ملی نخبگان باید مسیر قانونی آن طی شود و دریافت هرگونه وجهی از سوی افراد و مؤسسات، با ادعای واسطه‌گری و تسهیل‌گری ثبت‌نام در بنیاد ملی نخبگان برای برخورداری از حمایت‌های این بنیاد، کذب و کلاهبرداری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  پرویز کرمی؛ مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان با اعلام این که اخیرا در فضای مجازی پیام ها و تبلیغاتی در خصوص ثبت نام یا به عضویت درآوردن دانش آموزان در بنیاد ملی نخبگان توسط اشخاص و یا موسساتی مطرح شده است، ضمن تکذیب این ادعاها و پیام ها با هشدار به خانواده ها و دانش آموزان، بیان کرد: اکیدا اعلام می‌شود که برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد و اشخاص در بنیاد ملی نخبگان باید مسیر قانونی آن طی شود و دریافت هرگونه وجهی از سوی افراد و مؤسسات، با ادعای واسطه‌گری و تسهیل‌گری ثبت‌نام در بنیاد ملی نخبگان برای برخورداری از حمایت‌های این بنیاد، کذب و کلاهبرداری است.

کرمی افزود: یکی از ماموریت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان شناسایی و حمایت از نخبگانی است که ظرفیت و توان توسعه فناورانه و علمی کشور را دارند. نخبگانی که رهبر فرزانه انقلاب هم تاکید فراوانی بر استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی آنها در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری دارند.

وی ادامه داد: بر همین اساس بنیاد ملی نخبگان با هدف برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنها در راستای ارتقاء تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور واحراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم انداز کشور درافق 1404 شکل گرفت.

کرمی همچنین بیان کرد: همه ساله بنیاد ملی نخبگان میزبان تعداد زیادی از سرآمدان علمی کشور است و این افراد از حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و کارآفرینی خود و برخورداری از تسهیلات و امکانات لازم برای دسترسی محققان و نخبگان به تحقیقات جهانی و انتقال فناوری‌های جدید به کشور در راستای تحقق اهداف توسعه علمی و متوازن کشور برخوردار هستند.

رییس مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق گفت: شناسایی اجتماع نخبگانی توسط بنیاد ملی نخبگان به دو صورت فعالانه (شناسایی از سوی بنیاد و دعوت از افراد برای تکمیل اطلاعات در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان ) و یا به‌صورت خوداظهاری بی‌واسطه (از سوی افراد به بنیاد) انجام می شود.

کرمی افزود: مستعدان و افراد برای عضویت و ثبت نام در بنیاد ملی نخبگان، باید صرفاً از طریق سامانه‌های اطلاعاتی که از طریق دامنۀ bmn.ir در دسترس عموم هستند این کار را انجام دهند و نهادهای همکار بنیاد نیز از طریق وب‌گاه رسمی بنیاد به نشانی bmn.ir https://bmn.ir معرفی می‌شوند.

در همین راستا؛ مجددا اعلام می کند تبلیغاتی که اخیراً از سوی برخی مؤسسات، با عنوان واسطه ثبت‌نام در بنیاد ملی نخبگان یا تسهیل‌گر برخورداری از حمایت‌های بنیاد منتشر می‌شود، کذب و کلاهبرداری است.

لذا دریافت هرگونه وجهی از سوی افراد و مؤسسات، با ادعای واسطه‌گری و تسهیل‌گری ثبت‌نام در بنیاد ملی نخبگان برای برخورداری از حمایت‌های این بنیاد، کذب و کلاه‌برداری است و ضمن هشدار، تقاضا می‌شود در صورت برخورد با این موارد، مراتب را به هر نحو، به بنیاد ملی نخبگان  اطلاع‌رسانی کنید تا پیگیری‌های لازم برای برخورد قانونی، انجام شود.