یکی از پنل‌های نخستین کنگره ام‌آرآی ایران که به دنبال انتقال دانش روز دنیا به داخل ایران در حوزه تصویربرداری پزشکی است، به معرفی برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ برنامه‌ای که توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجرا است و توانسته بیش از 2 هزار نفر از نخبگان ایرانی از 200 دانشگاه برتر دنیا را به ایران بازگرداند؛ در این رویداد؛ پنلی با موضوع «بازگشت نخبگان به کشور برگزار می شود تا این ظرفیت بزرگ دانشی و تخصصی در حوزه تصویربرداری پزشکی نیز کاربردی شود و به انتقال دانش روز دنیا به کشور در این زمینه هم کمک کند.

نخستین کنگره ام‌آر‌آی ایران (ISMRM ) به مدت 3 روز و با حضور حداکثری ایرانیان خارج از کشور 2 تا 4 شهریورماه سال جاری با سخنرانی بیش از 120 نفر از محققان و متخصصان برجسته داخلی و خارجی برگزار می شود تا مسیر ورود دانش و تخصص روز دنیا در این حوزه کاربردی به کشور تسهیل شود.

مهدی قلعه‌نوی رییس و علی حسینی معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با حضور در این رویداد فناورانه، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را معرفی می کنند تا پل ارتباطی شود میان ایرانیان خارج از کشور فعال در این حوزه با متخصصان داخلی.

در این رویداد دو روزه سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بهرام صلواتی رییس رصدخانه مهاجرت ایران هم حضور دارند.

این کنگره با محوریت شش کارگروه تخصصی، فیزیک MRI، هوش مصنوعی در MRI، قلب و عروق، مغز و اعصاب، سرطان و کارشناسان MRI برگزار خواهد شد.