«ترنس پاد» یک استارت آپ کانادایی از یک قطار هایپرلوپ رونمایی کرده که «هواپیمای بدون بال» لقب گرفته و می تواند با سرعت هزار کیلومتر برساعت مسافران را جابه جا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛  به نقل ازدیلی میل، قطار کاملاً برقی «فلاکس جت» (FluxJet )ترکیبی از هواپیما و قطار است و می‌تواند ۵۴ مسافر و ۱۰ تن بار را حمل کند. طراحی آن نیز براساس رشته جدیدی از فیزیک انجام شده که شرکت آن را «veillance flux» نامیده و شامل انتقال قدرت بی تماس است.

«هواپیمای بدون بال» مسافران را جابجا می کند

این طرح شباهت‌هایی به شبکه هایپرلوپ ویرجین دارد که با سرعت ۶۰۰ مایل بر ساعت حرکت می‌کنند. طرح ویرجین در ۲۰۳۰ راه اندازی می‌شود و در حقیقت براساس یک سیستم پیشنهاد شده توسط ایلان ماسک ساخته شده است.

«هواپیمای بدون بال» مسافران را جابجا می کند

ترنس پاد مذکور ادعا می‌کند «فلاکس جت» می‌تواند در سیستم لوله مانند مخصوص در سراسر کانادا سفر کند که به «ترنس پاد لاین» شناخته می‌شود. پیش بینی می‌شود شبکه تونل مذکور در اماکن کلیدی و شهرها ایستگاه‌هایی داشته باشد و قطارها هر دو دقیقه یکبار حرکت کنند.

«هواپیمای بدون بال» مسافران را جابجا می کند

استارت آپ کانادایی سرمایه‌ای ۵۵۰ میلیون دلاری برای توسعه این طرح دریافت کرده و هم اکنون مراحل اولیه ساخت و ساز یک سیستم را آغاز کرده که طی ۴۵ دقیقه افراد را از کلگری به ادمونتون می‌برد.

هزینه استفاده از «فلاکس جت» ۴۴ درصد کمتر از بلیت هواپیما است و علاوه برآن انتشار گازهای گلخانه‌ای سالانه ۶۳۶ هزارتن کاهش می‌یابد.

در مراسم رونمایی این طرح در تورنتو، یک نمونه اولیه از سیستم در مقیاس کوچک به طور زنده نمایش داده شد. این قطار یک تنی در آزمایش مذکور کل فرایند سفر از آغاز تا پایان را نشان داد.

البته جزئیات بیشتری درباره هزینه ساخت «فلاکس جت» یا زمان ارائه سرویس آن مشخص نشده است.