با حضور نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا و اعضای کابینه دولت وی، نمایشگاه ایران ساخت در کاراکاس پایتخت این کشور افتتاح شد.

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ این نمایشگاه که به  محصولات دانش بنیان و خلاق ایران ساخت اختصاص دارد،  با حضور ۸۲ شرکت ایرانی و 50 مجموعه فناور ونزوئلایی کار خود را آغاز کرد.
 
 نمایشگاه ایران ساخت با حضور نیکولاس مادورو رییس جمهوری و وزرای برق، کشاورزی، تجارت، بهداشت، علوم و فناوری کشور  ونزوئلا، سلطانی سفیر جمهوری اسلمی ایران، مهدی قلعه نوی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری، حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و پرویز کرمی رییس مرکز فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد تا فرصتی خوب برای شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی و مجموعه های فناور ونزویلایی برای توسعه تبادلات علمی و فناورانه فراهم  شود.
بزرگ ترین و راهبردی ترین شرکت های ایرانی در حوزه صنعت خودرو، کشاورزی، دارو، تجهبزات پزشکی، آی سی تی و صنایع خلاق در این سفر حضور دارند و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند. 
 
در این نمایشگاه ۵۰۰ محصول از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان و فناور به نمایش درآمده است. محصولات ایران ساخت باکیفیت بالا که قرار است بازارشان در کشور ونزوئلا توسعه یابد و مسیر صادرات آنها تسهیل شود.
 
برپایی نشست ها و  جلسات رودررو میان شرکت های ایرانی و ونزوئلایی یکی از تسهیلات مدنظر در این نمایشگاه است. تعدادی از شرکت های فناور ونزوئلایی هم در این نمایشگاه دستاوردهای خود را نمایش می دهند‌.
 
نمایشگاه اختصاصی محصولات دانش بنیان ایران ساخت روز جمعه به وقت تهران در این کشور کار خود را آغاز کرد.