سازنده بزرگترین هواپیمای جهان، برای نخستین بار یک نمونه اولیه وسیله هوایی مافوق صوت «تالون» را به آسمان برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از اسپیس، استراتولانچ، هواپیمای عظیم Roc که طول بال آن به اندازه یک زمین فوتبال است، وسیله «تالون-A» را به آسمان صحرای مجاوه در کالیفرنیا برد.

«تالون-A»یک وسیله نقلیه مافوق صوت کاملاً قابل استفاده مجدد است که توسط استراتولانچ ساخته شده است. این وسیله نقلیه که قبلاً به عنوان وسیله نقلیه آزمایشی Hyper-A شناخته می شد، برای دسترسی بیشتر به تست های مافوق صوت، ارائه یک بستر آزمایشی قابل اعتماد برای تحقیقات و آزمایش های مافوق صوت و پشتیبانی از ماموریت های عملیاتی طراحی شده است.

بزرگترین هواپیمای جهان یک وسیله نقلیه مافوق صوت را به آسمان برد

براندون وود نائب رئیس بخش برنامه ها و عملیات های استراتولانچ در یک تله کنفرانس خبری گفت: این نخستین پرواز آزمایشی یکپارچه سیستم پرتاب تالون است. ما نسبت به این عملیات پیشرفت می کنیم و به طور حتم پروازهای بیشتری برای بستر مافوق صوت مان انجام می دهیم.

هواپیمای Roc استراتولانچ همراه نمونه اولیه وسیله پرتاب تالون ۸ متری از مقری در صحرای مجاوه به هوا پرواز کرد. طی این عملیات تالون به بخش مرکزی هواپیما متصل شد. پرواز مذکور بیش از ۵ ساعت طول کشید و طی آن هواپیما به ارتفاع بیش از ۷ هزار متری زمین رفت.

طبق بیانیه شرکت این عملیات به طور کامل موفقیت آمیز بوده است.

بزرگترین هواپیمای جهان یک وسیله نقلیه مافوق صوت را به آسمان برد

این شرکت مشغول توسعه ای از مجموعه ای از وسایل پرتاب تالون به عنوان بستر آزمایشی برای پروازهای مافوق صوت است که سرعت آنها به ۶ ماخ یا ۶ برابر سرعت صوت می رسد. پرواز تالون-A در حقیقت هشتمین پرواز هواپیمای استراتولانچ اما نخستین عملیات وسیله پرتاب به حساب می آید.